کارگردان نمایش «خشم اژدها»: این نمایش براساس نمایشنامه «خنده در طبقه ۲۳» است


کارگردان نمایش «خشم اژدها»: این نمایش براساس نمایشنامه «خنده در طبقه ۲۳» است

مهر/ کارگردان نمایش «خشم اژدها» که آن را براساس نمایشنامه ای از نیل سایمون روی صحنه می‌برد، می‌گوید گرچه تغییراتی در متن ایجاد کرده ولی آن را ایرانیزه نکرده است.
علی احمدی کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «خشم اژدها» که قرار است به زودی در تالار حافظ به صحنه برود گفت: نمایش «خشم اژدها» براساس نمایشنامه «خنده در طبقه ۲۳» نوشته نیل سایمون اجرای خود را از ۱۴ دی ماه در تالار حافظ آغاز خواهد کرد. این نمایشنامه امسال ترجمه شده و من حدود چهار ماه قبل آن را خواندم و برای اجرا مورد بازنویسی قرار دادم.
وی درباره داستان نمایش بیان کرد: نمایش درباره تعدادی نویسنده است که برای یک کمدین محبوب آمریکایی که یک شوی تلویزیونی اجرا می کند، متن می نویسند اما مشکل از اینجا به وجود می آید که برنامه شان قرار است تعطیل شود چون با سیاست های تلویزیونی آمریکا سازگار نیست.
کارگردان نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» درباره تغییراتی که در نمایشنامه برای اجرا داده است، گفت: برخلاف نمایش قبلی که تغییرات زیادی در بازنویسی اعمال شد و دو شخصیت هم به کار اضافه شده بود، در این نمایش تنها یک سری اتفاقات در روابط شخصیت ها رخ داده، پایان بندی نمایش تغییر کرده و کار نیز نسبت به نمایشنامه نیل سایمون کوتاه تر شده است.
وی درباره نمایشنامه های نیل سایمون و اینکه فضاسازی و برخی شوخی های آثارش تنها با فرهنگ آمریکایی سازگار است و ممکن است مخاطب ایرانی کمتر با آنها ارتباط برقرار کند، توضیح داد: تلاش کردم در اجرای این اثر نمایشی این اتهام به ما وارد نشود که نمایش ایرانیزه شده است اما با توجه به طولانی بودن متن آن را برای اجرا کوتاه و تلاش کردم بدون ایرانیزه کردن قسمت هایی را برای اجرا انتخاب کنم که مخاطب ایرانی ارتباط بیشتری با آن برقرار کند. درست است که بیشتر شوخی های نیل سایمون براساس فرهنگ آمریکایی نوشته می شود اما مخاطب ایرانی نیز از دیدن این طنازی ها لذت می برد.
احمدی در پایان درباره گروه بازیگران نمایش توضیح داد: در اجرای این اثر نمایشی از بازیگران تلویزیون در کنار هنرمندان تئاتر استفاده شده است که خوشبختانه گروه یکدستی را تشکیل داده اند. علی شادمان، تینو صالحی، خسرو احمدی، سینا کرمی، نیما شعبان نژاد، الهه شه‌پرست، مهران امام بخش بازیگران این اثر نمایشی هستند که البته خودم نیز در این نمایش نقش کوتاهی برعهده خواهم داشت.
نمایش «خشم اژدها» به کارگردانی علی احمدی از ۱۴ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن حافظ روی صحنه می رود.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مترجمان نمایشنامه: بهروز محمودى بختیارى، مینا رضاپور، بازنویس، دراماتورژ و کارگردان: على احمدى، طراح صحنه: امیر سرافرازیان، طراح لباس: سارا یحیایى، نسیم تقى پور، دستیار کارگردان و مدیر تولید: سجاد باقرى، دستیار دوم کارگردان: آیدا کاشف، مدیر صحنه: مجتبى توکلى، منشى صحنه: آزاده ابوفاضلیان، عکس: امیر خدامى، اشکان مستى، تبلیغات: علیرضا حسینى، فرید حسینى، روابط عمومى و مشاور رسانه اى: آیدا اورنگ، پشتیبانى تبلیغات مجازى: آریان امیرخان(فیلم نیوز)، متریال تبلیغات، فیلم و تیزر: فرشید عسگرى، طراح پوستر، بوشور و تراکت: وحید میثاقى.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دوبله طنز خشم اژدها درباره مالیات-خنده دار-ته خنده