آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ پیشنهاد دسر فوق العاده با «موس شکلات تلخ»


میز اردور/ پیشنهاد دسر فوق العاده با «موس شکلات تلخ»زندگی ایده آل/ اگر میخواهید یک دسر منحصر به فرد و خوشمزه را تجربه کنید پس پیشنهاد میکنیم حتماً این دستور تهیه دسر شکلاتی را امتحان کنید.

مواد لازم:
خامه فرم گرفته: 300 گرم
شکلات سیاه: 300 گرم
پودر کاکائو: 50 گرم
مارگارین: 100 گرم
پودر شکر: 125 گرم
پودر فندق: 100 گرم در صورت تمایل
نوتلا: 200 گرم در صورت تمایل
پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
آب سرد: 3/1 پیمانه
خامه صبحانه: 200 گرم

روش تهیه:

1. ابتدا خامه صبحانه، شکلات سیاه و نوتلا را در قابلمه مخصوص کرم‌پزی ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم تا تمامی مواد ذوب و یکدست شوند.

2. در مرحله بعد کره و پودر شکر را داخل کاسه همزن می‌ریزیم و آنقدر هم می‌زنیم تا کاملا پفکی و شوند. پودر کاکائو را اضافه می‌کنیم و تا حد یکدست شدن مواد را هم می‌زنیم. ژلاتین را نیز روی آب سرد می‌پاشیم و روی بخار آب قرار می‌دهیم تا کاملا ذوب و یکدست شود.

3. حالا کرم شکلاتی، کرم کره‌ای، خامه فرم گرفته، پودر فندق و ژلاتین ذوب شده را داخل کاسه‌ای بزرگ با هم مخلوط می‌کنیم. بهتر است برای این کار دو دقیقه از همزن برقی استفاده کنیم. مخلوط حاصل را داخل قالب مورد نظر می‌ریزیم و به مدت 10 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. پس از این مدت داخل ظرف مورد نظر برگردانده و تزیین می‌کنیم.

این موس را با خمیر شکلات و اسپری نقره‌ای تزیین شده است.





منبع: زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه دسر موس شکلاتی‬‎