سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عراقچی: با توجه به تفاهم موجود پرونده پی.ام.دی بسته می شود


رییس ستاد پیگیری ا جرای برجام شامگاه دوشنبه پس از سه ساعت و نیم جلسه کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به خبرنگاران گفت: جلسه خوبی داشتیم و در مجموع حدود سه ساعت در خصوص موضوعات مختلف گفت و گو کردیم که طبعا یکی از مهمترین آنها بحث پی.ام.دی و بسته شدن ان در شورای حکام بود.
معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه اظهار داشت: کشورهای 1+5 متن پیش نویس قطعنامه ای را آماده کرده اند که در خصوص ابعاد مختلف ان مشورت ها و بحث هایی داشتیم. فکر می کنم تفاهم بسیار خوبی در این خصوص وجود دارد که قطعنامه باید منجر به بسته شدن پی.ام.دی شود.
وی تاکید کرد: طبعا کشورهای 1+5 این پیش نویس را به شورای حکام ارائه خواهند داد و روز 15 دسامبر شورای حکام تصمیم گیری خواهد کرد.
رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: فکر می کنم با توجه به تفاهمی که به دست امده و وجود دارد انشاءالله این کارمحقق خواهد شد.
عراقچی در پاسخ به سوالی درباره انتظار ایران در این زمینه گفت: انتظار ما کاملا روشن است و قبلا هم گفته شده. پرونده موسوم به پی.ام.دی یا همان ابعاد نظامی احتمالی با توجه به گزارشی که اقای امانو داده و در حقیقت وجود یک برنامه نظامی هسته ای در ایران را رد کرده باید بسته شود.
معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: شورای حکام باید پرونده را ببندد. راه در این مسیر کاملا هموار است. تفاهمی که بین ما و 1+5 وجود دارد بر همین اساس است و قطعنامه ای هم که اماده شده با همین تفاهم اماده شده و انشاءالله منجر به بسته شدن خواهد شد.
دومین کمیسیون مشترک ایران و 1+5 روز دوشنبه در دو نوبت در وین تشکیل جلسه داد. سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد و رضا نجفی در این جلسه حضور داشتند.
441**1553

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عاقبت پرونده پی ام دی چه می شود؟