سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کودکان آوارۀ سوری کجا می خوابند؟


کودکان آوارۀ سوری کجا می خوابند؟العالم/ با گذشت پنج سال از آغاز جنگ در سوریه، پناهجویان سوری در حالی در خارج از کشورشان آواره می شوند که در سفر عذاب آور فرار از مرگ، گوشه و کنار خیابان ها و پیاده روها بستر آرام گرفتن کودکان آنان شده است.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سوری، در چارچوب کمپین جمع آوری کمک های خیریه برای پناهجویان سوری، با انتشار تصاویری، این پرسش را مطرح کرده است که «کودکان پناهجوی سوری کجا می خوابند»؟ شاید تصاویر منتشر شده از وضعیت این کودکان گویاترین پاسخ به این پرسش باشد که: کودکان سوری در راه سفر جانکاه شان برای رسیدن به ساحل امنیت، کجا می خوابند؟
کنار پیاده روها یا خطوط راه آهن؛ کف قطارها یا لابه لای درختان جنگل؛ در چادرهای پلاستیکی یا زیر آسمان ... این جای خواب کودکان سوری است. اما آیا این کودکان می توانند خاطرات رنج هایی را که در سفر عذاب آورشان متحمل شده اند، از یاد ببرند؟
گزارش های سازمان ملل دربارۀ بحران پناهجویان سوری، آن را بزرگترین فاجعۀ انسانی از زمان جنگ جهانی اول معرفی می کند. تا کنون 6 میلیون سوری به کشورهای دیگر پناهنده شده اند.





منبع: العالم


ویدیو مرتبط :
دنیای کودکان سوری !