سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش میزان از حادثه دلخراش در اتاق زایمان


گزارش میزان از حادثه دلخراش در اتاق زایمان میزان/ سناریوری حوزه پزشکی این بار گریبان مادر جوان را گرفت، به طوری که با تولد دوقلوها به جای شادی برای تولد فرزندان خود، حال باید با سوختگی ناشی از اشتباه پزشکی دست و پنجه نرم کند.

27 دی ماه امسال بود که محمود همسر باردارش را که هفته سی و هفتم خود را سپری می‌کرد به بیمارستان چمران برد که پزشک با توجه به وضعیت بیمار پزشک تشخیص داد که باید سزارین صورت بگیرد.

بلافاصله اقدامات اولیه برای جراحی صورت گرفت و بیمار به اتاق عمل رفت و با متولد دوقلوها اتفاقات جدیدی برای این خانواده رقم خورد که نشان دهنده نشانه ای از سهل انگاری در پزشکی بود. در واقع پس از عمل مادر به اکسیژن نیاز پیدا می‌کند؛ که با استفاده از ماسک اکسیژن مادر دچار سوختگی شدید می‌شود.

مادر از ناحیه صورت، لب، دهان، گلو، ریه و چشمان دچار سوختگی شدید می‌شود که حتی عوازض ناشی این رخداد؛ بیمار به کما رفت که پس از دو روز بهوش آمد و بعد از آن تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت، متاسفانه با گذشت یک ماه هنوز مادر در بیمارستان بستری است و همچنان با لوله تراکستومی که در داخل گردنش گذاشته شده است نفس می‌کشد اما توان صحبت کردن را ندارد.

محمود همسر بیمار در این باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت:همسر و نوزادانم پس از تولد نیاز به اکسیژن داشتند و ازآنجا که در اتاق عمل امکان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای 2 بیمار بیشتر وجود نداشت، پرسنل مجبور به استفاده از کپسول اکسیژن می‌شوند که سبب بروز این اتفاقات شد.

وی در ادامه می‌گوید نوزادان در سلامت کامل به سر می‌برند اما به دلیل اینکه همسرم در بیمارستان بستری است مجبوریم که نوزادن هم در بیمارستان باشند، اما وضعیت همسرم در شرایط مناسبی نیست چرا که چند روزی است که کنار لوله تراکستومی سوراخی ایجاد شده که همسرم را در شرایط بدی قرار داده است.

من علاوه بر این دو قلوهای یک فرزند دیگر دارم که با بی‌دقتی و سهل انگاری پرسنل بیمارستان وضعیت زندگی ما در مختل شده است. چندین بار با رئیس بیمارستان صحبت کرده‌ام و وی به من گفته، بهتر است به کادر درمانی اطمینان کنید اما با گذشت زمان می بینم نه تنها همسرم بهتر نشده هر روز با یک وضعیت نامناسب از همسرم روبه رو می‌شوم و این موضوع سبب شده تا من از بیمارستان شکایت کنم و تشکیل پرونده دهم تا شاید از این طریق به وضعیت همسرم بهتر توجه شود.

محمد حلی ساز رئیس بیمارستان شهید چمران در گفت‌وگویی درباره وضعیت مادر و نوزادان اظهار کرد: استفاده از کپسول سبب بروز این اتفاق برای مادر شد و متاسفانه کپسول حاوی اکسیژن نبوده و اشتباه گاز دیگری در آن پر شده است که در ترکیب با هوا ایجاد سوختگی شد.

رئیس بیمارستان شهید چمران معتقد است این کپسول‌ها در خارج از بیمارستان پر می‌شود و در حال پیگیری علت بروز این مشکل هستیم. اما از همان روز اول در جریان کامل روند مشکل ایشان بوده‌ام و از هرگونه اقدام لازم درباره روند درمانشان دریغ نکرده‌ایم و امیدوارم هرچه زودتر بهبودی کامل برایشان حاصل شود.

حلی ساز گفت با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و با متخلفان برخورد خواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
اتاق زایمان در آب