علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نرخ افسردگی در نیروی انتظامی کمتر از نرخ آن در سطح جامعه است


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدمحمدرضا سیداحمدیان در نشست خبری نخستین همایش پلیس، روانشناسی و مشاوره که قرار است هفتم و هشتم بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شود، به بخش‌های مختلف این همایش اشاره کرد و گفت: این برای نخستین بار است که چنین همایشی در نیروی انتظامی برگزار خواهد شد و طی دو روز کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مختلفی برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به سلامت روان در مشاغل انتظامی، روانشناسی و مشاوره پلیس، روانشناسی کاربردی در پلیس، اصول و مفاهیم مشاوره پلیس، روانشناسی خانواده‌های پلیس، روانشناسی خودکشی و خودزنی، مدیریت استرس، روانشناسی ترافیک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۷۰۰ نفر ظرفیت این همایش تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر برای حضور ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۴۳۶ نفر از خارج از ناجا هستند.

معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا با بیان اینکه ۱۷۰۰ کارشناس ارشد و متخصص دکترای روانشناسی در نیروی انتظامی مشغول به کارند، گفت: در این همایش محورهای فرعی نیز مورد توجه قرار گرفته و کارگاه‌ها و دوره‌های روانشناسی جرم، روانشناسی قربانی، روانشناسی کودکان بیش فعال، روانشناسی زنان خیابانی و ... مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

احمدیان با اشاره به تست‌هایی که از متقاضیان استخدام در نیروی انتظامی اخذ می‌شود،گفت : وقتی یک نفر بخواهد وارد مجموعه پلیس شود و به استخدام این نیرو در بیاید باید سلامت روان داشته باشد و ما نیز باید شرایطی را فراهم کنیم که این سلامت روان در طول خدمت حفظ شده و در هنگام بازنشستگی نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: داشتن سلامت روان از شروط استخدامی در نیروی انتظامی است و در واقع کسی که می‌خواهد وارد ناجا شود تحت تستهای شخصیتی قرار می‌گیرد و در صورتی که نمره لازم را کسب نکند امکان استخدامش وجود ندارد.

معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف پلیس علم روانشناسی نقش موثری در انجام ماموریت‌ها دارد، گفت: در این همایش انجمن روانشناسی انتظامی نیز اعلام موجودیت خواهد کرد تا در کنار حوزه‌های دیگر پلیس خدمات روانی بهتری را به پرسنل و مراجعه‌کنندگان ارائه دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در پلیس آگاهی فردی را که به پنج شش پرونده قتل رسیدگی کرده برای مدتی به همراه خانواده‌اش به تفریح اعزام می‌کنیم تا روحیه‌اش بازیابی شود.

وی گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که نرخ افسردگی در نیروی انتظامی کمتر از نرخ آن در سطح جامعه است البته یکی از دلایل آن پایش‌هایی است که در بدو ورود به ناجا صورت می‌گیرد.

به گفته معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا، با وجود پراسترس بودن مشاغل پلیس خوشبختانه وضعیت افسردگی در آن بهتر از سطح جامعه است البته مواردی هم در آن وجود داشته است.

وی در خانواده‌های پرسنل پلیس  و نرخ افسردگی در بین آنها نیز گفت: درباره خانواده‌های پلیس مطالعه آماری انجام نداده‌ایم اما به این افراد نیز خدمات ارائه خواهد شد.

احمدیان تصریح کرد: ‌در پایان همایش بیانیه‌ای قرائت خواهد شد که به منزله دستورالعمل اجرایی در ناجا بوده و پس از آن می‌بایست مباحث مربوط به روانشناسی و مشاوره بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.


ویدیو مرتبط :
نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد