سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ این نوع زایمان نابودگر سلول‌های مغزی جنین حین تولد


بارداری/ این نوع زایمان نابودگر سلول‌های مغزی جنین حین تولد

باشگاه خبرنگاران/ کارشناسان هشدار می‌دهند تولد نوزادان به روش سزارین سبب مرگ تعداد زیادی سلول مغزی هنگام تولد به نسبت تولد به صورت طبیعی می‌شود.

گفتنی است، بر این اساس ضریب هوشی کودکانی که به صورت طبیعی به دنیا می‌آیند بالاتر از کودکانی است که به شیوه سزارین به دنیا می‌آیند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، مطالعات قبلی نشان داده است که تولد به شیوه سزارین بر سیستم ایمنی بدن اثر می‌گذارد و سبب بروز خطراتی چون آرتریت در دوره نوجوانی، آلرژی، بیماری‌های التهابی روده و سایر بیماری‌های خودایمنی در کودک می‌شود.

پزشکان اعتقاد دارند هنگام به دنیا آمدن نوزاد به شیوه طبیعی به دلیل قرار گرفتن در معرض انواع باکتری‌ها و عوامل آلرژی‌زا به طور ناگهانی سطح سیستم ایمنی بدن افزایش یافته و مانع از مرگ تعداد زیادی از سلول‌های مغزی پس از تولد در موش‌های آزمایشگاهی است که قابلیت تعمیم به انسان‌ها را دارد.

در تحقیقی همسو محققان دانشگاه ییل ایالات متحده نیز دریافته‌اند، افزایش سطح پروتئین UCP2 در نوزادان به دنیا آمده به شیوه طبیعی باعث افزایش قدرت نگهداری خاطرات کوتاه‌مدت و بلندمدت در آن‌ها می‌شود.

خاطرات کوتاه‌مدت و بلندمدت از مؤلفه‌های کلیدی شاخص IQ در انسان‌ها هستند.

پژوهشگران تفاوت‌های آشکار در ناحیه هیپوکامپ مغز در موش‌های آزمایشگاهی به دنیا آمده به صورت طبیعی و سزارینی مشاهده کرده‌اند.

نتایج اولیه این تحقیق در نشست سالانه انجمن علوم عصب‌شناسی در ماه اکتبر سال جاری میلادی منتشر شده است.

بر این اساس پزشکان به مادران توصیه می‌کنند در صورت عدم وجود منع پزشکی فرزندان خود را حتماً به شیوه طبیعی به دنیا آورند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مراحل رشد جنین بارداری تا زایمان