آغاز فعالیت طرح ملی «مهر کتاب»


طرح ملی مهرکتاب با همکاری موسسات فعال حوزه فرهنگ و هنر همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش دبیرخانه مرکزی طرح ملی مهر کتاب، طرح مهر کتاب مبتنی بر محرومیت زدایی فرهنگی از دانش آموزان مناطق و روستاهای محروم کشور است. هدف اصلی مهر کتاب، رساندن کتاب های مناسب به دست کودکان و نوجوانان محروم در نقاط مختلف کشور و ایجاد کتابخانه در مدارس روستایی و محروم است.

طرح مهر کتاب در نظر دارد با استفاده از کمک های مردمی در فاز اول اجرا تا مهرماه سال 1395 و آغاز سال تحصیلی جدید، برخی از مدارس مناطق محروم در سطح کشور را مجهز به کتابخانه، رایانه و وسایل کمک آموزشی  نماید و کتاب های مناسب در دسترس کودکان و نوجوانان محروم قرار دهد و برای هزار نفر از دانش آموزان مستعد و نیازمند بسته های علمی و آموزشی تهیه کند.

سمن های فرهنگی و اجتماعی، گروه های خیریه، موسسات و ادارات فرهنگی و همه ی افراد حقیقی و حقوقی که در استان ها و شهرستان ها تمایل به همکاری به صورت داوطلبانه با طرح ملی مهرکتاب را دارند می توانند به دبیرخانه مرکزی به آدرس تهران . اتوبان نواب صفوی. نبش خیابان محبوب مجاز. ساختمان دماوند 2. طبقه اول مراجعه یا با شماره 02155433101 در تماس باشند.

لازم به ذکر است که تا به امروز هنرمندان بسیاری از حوزه های مختلف سینما، موسیقی، ادبیات نیز در این حرکت مردمی سهیم شده اند.


ویدیو مرتبط :
آغاز ثبت نام در طرح ملی تلاوت