سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



هنرنمایی با تکه پارچه های اضافی


هنرنمایی با تکه پارچه های اضافیجام جم/ ناهار را که خوردیم ، سفره را جمع کردم و بلافاصله مشغول شستن ظروف شدم. بشقاب‌های چینی را با ملایمت کنار هم قرار می‌دادم مبادا لب پر شوند و از زیبایی بیفتند. برای شستن ظروف تفلون هم نهایت دقت را به خرج می دادم تا کف آنها آسیب نبیند و بتوانند حالاحالاها به من خدمت کنند. وقتی همه را شستم و درجا ظرفی قرار دادم تا خشک شوند پیشبندم را باز کردم و آن را از آویز آشپزخانه آویزان کردم.
چند دقیقه‌ای استراحت کردم و بعد خواستم بلند شوم که نگاهم متوجه همان پیشبند رنگ و رورفته شد. از خود پرسیدم چرا باید یک پیشبند کاملا معمولی که زیبایی خاصی ندارد را در آنجا آویزان کنم درحالی که هزارویک راه برای قشنگ کردن خانه و آشپزخانه وجود دارد. داشتن یک پیشبند زیبا برای من سرشار از لطف است. هنگامی که برای ظرف شستن آن را می بندم احساس خوبی به من دست می دهد و وقتی که از دیوار آشپزخانه آویزانش می‌کنم هم نمای جالبی به آن محدوده می‌بخشد.
دیگر جای درنگ نبود. این فکرها مرا واداشت تا بلند شوم و با استفاده از تکه پارچه‌های اضافه و وسایل دورریختنی برای خود چند پیشبند جالب با طرح‌های تک و ابتکاری درست کنم تا هم خانه را به محیط زیباتری تبدیل کنم و هم نیاز زیبایی‌دوستی روحم را برطرف کنم. با من همراه شوید تا روش آماده کردن آنها را با شما درمیان بگذارم:
آشپز: طرحی فوق‌العاده برای پیشبند! پیشبندتان را با استفاده از پارچه ای تیره رنگ بدوزید تا لباس سفید آشپزروی آن خودنمایی کند. تصویر آَشپز را روی کاغذ طراحی کنید تا جزئیات آن را خوب یاد بگیرید.
پس از آن با مداد خیاطی روشن خطوط دورش را روی پارچه پیشبند نقاشی کنید و با تکه پارچه‌ها کار تکه‌دوزی انجام دهید.
بهتر است مانند این تصویر از چشم عروسکی استفاده کنید تا طرح جالب‌تری به دست آید.
آدم‌برفی: حیف است این زمستان را بگذرانید و یک پیشبند به شکل آدم‌برفی نداشته باشید. بدنه پیشبند را با پارچه سفید آماده کنید. با پارچه سیاه یا هر رنگ دیگری که می‌خواهید برای آن کلاه درست کنید و بر سرش قراردهید.
چشم‌ها، بینی و لب نقطه چینش را گلدوزی یا تکه‌دوزی کنید. چند دکمه درشت به آن بدوزید. نوار پیشبندتان را به شکلی بدوزید که به نظر بیاید همان شال گردن آدم برفی است.
دست‌هایش که به شکل شاخه‌های خشک است را نیز گلدوزی کنید. این هم از جناب آدم برفی که از آشپزخانه شما سردرآورده!
توت فرنگی: برای درست کردن این پیشبند به پارچه‌های سبز و قرمز احتیاج دارید. بهتر است قرمز خال خالی باشد تا به توت فرنگی شباهت بیشتری پیدا کند.
بالاتنه را قرمز بدوزید، دامن را سبز و تکه روی دامن را قرمز و سفید. نوار یقه را هم سبز بدوزید و چند برگ سبز زیبا هم درست کنید و در بالاتنه وصل کنید. تلفیق قرمز و سبز همیشه زیباست و این زیبایی برای طرفداران توت‌فرنگی دوچندان خواهد بود.
خرگوش: اگر می خواهید برای بچه‌ها پیشبند بدوزید طرح حیوانات را از یاد نبرید. این خرگوش ظاهری دوستانه و مهربان دارد و حتی نگاه کردن به آن موجب شادی فرزند ما می شود. بدنه اولیه پیشبند را در نهایت سلیقه و ظرافت بدوزید و به ریزه‌کاری‌ها توجه کنید چون بچه‌ها به چیزهای کوچک دقتی عمیق دارند و با دیدن آنها حس می‌کنند شما برای آنها ارزشی خاص قائل هستید.
پس از تکمیل بدنه پیشبند صورت خندان خرگوش را با آن گوش‌های درازش درست کنید و به بالای پیشبند وصل کنید. آن را به کودکتان تقدیم کنید تا برق شادی را در چشمانش مشاهده نمایید.
فیل: خرگوش را که درست کردید سراغ فیل بروید. ابتدا بدنه پیشبند را درست کنید و بعد با طراحی و تکه دوزی فیل را با آن دو عاج منحنی‌اش بدوزید و به پیشبند وصل کنید.
رمز زیباشدن این کار در توجه به ریزه‌کاری‌ها و صرف نهایت سلیقه است. رنگ‌های قشنگ انتخاب کنید و تضادهای جالب به کار ببرید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست یابید.
دخترکوچولوها:پیشبندتان را با هر رنگ پارچه که دوست دارید بدوزید. سپس به سراغ درست کردن دخترخانم بروید. صورتش را از پارچه روشن انتخاب کنید و بدوزید. اعضای صورت را گلدوزی یا
تکه‌دوزی کنید.
با استفاده از کاموا برای دخترک موهای بافته درست کنید و بالای سر وصل کنید. پیراهن مثلثی شکل را هم اضافه کنید. از این مدل دوتا درست کنید تا یکی از آنها احساس تنهایی نکند.
مرغ و خروس:پیشبند را ترجیحا از پارچه خاکی رنگ بدوزید تا بیشتر یادآور فضای مزرعه باشد. بعد سراغ این طیور بروید.
خروس، مرغ و چند جوجه. تعدادی قلب هم اضافه کنید تا نشان بدهد این خانواده خوشبخت تا چه اندازه نسبت به یکدیگر احساسات قوی دارند. مزرعه طیور تقدیم به شما!
جین: هرگز شلوارلی کهنه‌تان را دورنیندازید زیرا هر کدام از آنها می‌توانند کلی کاربرد جالب برای شما داشته باشند. یکی از این موارد استفاده هم همین پیشبند است.
جنس لی به دلیل ضخامت می‌تواند گزینه خوبی برای پیشبند باشد زیرا آب به سختی می‌تواند از آن نفوذ کند. پیشبندتان را بدوزید و چند طرح رنگارنگ و جالب مثل پرنده و گل روی آن
تکه دوزی کنید.
در این نمونه قسمت جیب شلوارلی به نحوی در پیشبند قرارگرفته که به نظر شبیه گلدان می آید و به همین دلیل چند گل زیبا و رنگین هم از آن روییده‌اند. شما هم امتحان کنید!

منبع: جام جم


ویدیو مرتبط :
چرا یک تکه پارچه موجب نفرت شده است + فیلم