سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ اسپاسم شبانه پا چیست؟


باشگاه خبرنگاران/ اسپاسم به نوعی از بیماری گفته می‌شود که از کمبود و افزایش املاح بدن در همه افراد به وجود می‌آید.

محمد امام مقدم تهرانی متخصص ارتوپد با اشاره به اسپاسم و علت به وجود آمدن آن در بدن گفت: اسپاسم معمولا زمانی به وجود می‌آید که املاح در بدن کم و یا افزایش داشته باشد مخصوصا پتاسیم که نوعی املاح به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد اگر در طول روز ناراحتی، عصبانیت، اضطراب، نگرانی و افسردگی برایشان پیش بیاید در شب هنگام موقع خواب دچار اسپاسم پا می‌شوند.

مقدم تهرانی اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین علت‌های اسپاسم کمبود پتاسیم در شب است چون از میوه‌های رنگی در طول روز و شب کم استفاده می‌شود. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان اسپاسم را در بدن کاهش داد خوردن میوه‌های رنگی است که در درونشان رنگ های تند دارند مثل فلفل دلمه‌ای(زرد و قرمز)،‌ اسفناج، هویج، گوجه فرنگی و به مقدار کافی آب است که قبل از خواب باید خورده شوند.

متخصص ارتوپد با اشاره به خوردن پتاسیم قبل از خواب خاطر نشان کرد: اصولا میوه‌هایی که رنگ تند دارند برای غروب و قبل از سر شب و قبل از اینکه شام را میل کنند باید مصرف شوند و تقریبا نباید بعد از شام میل کرد و در نهایت اینکه اگر اسپاسم پا خیلی فشار آورد و باعث رنجش شد از کمپرس آب گرم هم برای از بین بردن اسپاسم می توان کمک گرفت.


ویدیو مرتبط :
درمان اسپاسم روده پاسخ دکتر ضیایی