هیچ‌ ساخت‌وساز غیرمجازی در ارتفاعات جنوبی مشهد انجام نمی‌شود


معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: هیچگونه ساخت‌وساز غیرمجازی در ارتفاعات جنوبی مشهد انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، خلیل‌الله کاظمی امروز 13 اسفند ماه در حاشیه مراسم درختکاری، عنوان کرد: در حال حاضر تمام فعالیت‌های ارتفاعات جنوبی در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال انجام می‌شود و در این راستا تا کنون 16معدن که اقدام به برداشت غیرمجاز سنگ از ارتفاعات جنوبی مشهد می‌کردند بسته و تخریب شده است.

وی افزود: همچنین 45 هکتار از روستاها و باغاتی که در تصرف افراد حقیقی و حقوقی بود تعیین مالکیت و به فضای سبز اختصاص یافت، در حال حاضر با ورود شورای حفظ حقوق بیت‌المال و فعالیت خودروهای گشتی هیچگونه ساخت‌وساز غیرمجازی در ارتفاعات جنوبی مشهد انجام نمی‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: تا پایان سال با اجرای 60هکتار پارک محلی، 30هکتار فضای سبز در کمربند سبز شمالی تا سقف 100هکتار و 20 هکتار فضای سبز در کمربند سبز جنوبی، سرانه فضای سبز شهر مشهد از مرز 13 مترمربع عبور خواهد کرد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص آخرین وضعیت طرح استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده در مشهد، اظهار کرد: احداث اولین تصفیه‌خانه از این طرح در منطقه سیدی مشهد آغاز شده، همچنین فراخوان احداث تصفیه‌خانه در محدوده کال چهل‌بازه با مشارکت بخش خصوصی ارائه شده که در مرحله انتخاب مشاور هستیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ارتفاعات جنوبی مشهد - گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد