سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو هیات رئیسه مجلس: لایحه "شفافیت هزینه‌های انتخابات" بساط خرید رای را جمع می‌کند


عضو هیات رئیسه مجلس: لایحه "شفافیت هزینه‌های انتخابات" بساط خرید رای را جمع می‌کند

ایسنا/ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است، لایحه "شفافیت هزینه‌های انتخاباتی" بساط سفره انداختن و رای خریدن را جمع می‌کند.

عبدالرضا مصری شفاف شدن هزینه‌های انتخابات را لایحه‌ای بسیار مهم، ضروری و مقبول دانست و افزود: این لایحه باید زودتر و قبل از نزدیک شدن به انتخابات به مجلس داده می‌شد، اما هنوز هم برای بررسی آن دیر نیست.

وی به بیان ویژگی‌های این لایحه پرداخت و خاطرنشان کرد: این لایحه عجولانه و در یک ضرب الاجل نوشته شده و در بسیاری از بخش‌های آن ابهام وجود دارد.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، این لایحه در برخی از بخش‌ها کامل و معقول نیست.

مصری از اینکه در این لایحه هیچگونه مجازاتی برای افراد متخلف در نظر گرفته نشده انتقاد و عنوان کرد: در این لایحه تنها راه برای برخورد با متخلفان یک تذکر از سوی هیات اجرایی فرمانداری است و هیچ تخلفی به دادگاه و یا حتی شورای نگهبان ارجاع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه دقیق مجازات برای افراد باید در این لایحه مشخص می‌شد، تاکید کرد: برای مثال باید مطرح می‌شد که 50 درصد رای افراد متخلف شمارش نخواهد شد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، تا زمانی‌که شیوه برخورد مشخص نباشد، این لایحه نمی‌تواند مانع باشد و فقط در حد یک توصیه نامه است.

مصری در خصوص ورود پول‌های کثیف به انتخابات نیز تصریح کرد: در این لایحه گفته شده که پول‌های کثیف نباید در انتخابات هزینه شود و هیچ اشاره‌ای نشده که استفاده از این پول‌ها باید چه برای انتخابات و چه خارج از انتخابات ممنوع باشد، نه اینکه هرکس هرکجا که خواست از این پول‌ها استفاده کند و فقط استفاده از آن در انتخابات ممنوع باشد که این یکی از موارد ابهام لایحه است.

وی خاطرنشان کرد: از ابهامات دیگر لایحه این است که عنوان شده نماینده ای از سوی خود کاندیدا انتخاب شود که رقم هزینه‌های غیرنقدی انتخابات را اعلام کند که این منطقی نیست، زیرا آن فرد ممکن است هزینه 100 میلیون تومانی را 10 میلیون تومان اعلام کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش دیگری از این لایحه آمده که استفاده از برخی از منابع عمومی در انتخابات جایز است، در حالیکه به هیچ عنوان پول و امکانات دولت و عمومی نباید برای انتخابات هزینه شود.

مصری با بیان اینکه این لایحه نیاز به اصلاح و تکمیل دارد، عنوان کرد: مجلس یک فوریت این لایحه را تصویب کرده و در حال رسیدگی در مجلس است.

وی اظهار کرد: معتقدم در صورت رفع ابهامات و کسری های این لایحه، حتما در مجلس به تصویب می‌رسد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این لایحه به قانون تبدیل و اجرایی شود دیگر هیچ نماینده‌ای به دلیل خرید رای و ریخت و پاش‌هایی که کرده وامدار کسی نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
نشست رئیس سازمان امور مالیاتی با عضو هیات رئیسه مجلس