سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خوب نجویدن غذا نخستین علت بیماری‌های معده است


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, آیت الله تبریزیان درباره علل بیماری معده اظهار داشت: معده کیسه‌ای سخت و عصبانی است و آماده هضم غذاست ولی چند کار سبب آسیب به آن می‌شود.

بعد از غذای گوشتی و غذای چرب آب‌خوردن ممنوع است

این محقق طب اسلامی گفت: خوب نجویدن غذا اولین علت بیماری‌های معده است چرا که جویدن مناسب غذا، کمک به معده برای هضم غذاست همچنین خوردن آب بین غذا نیز به معده آسیب وارد می‌کند, در صورت خوردن آب بین غذا، غذا جذب بدن نمی‌شود و غذا در معده هضم‌نشده می‌ماند؛ بعد از غذای گوشتی و غذای چرب، آب خوردن ممنوع است.

وی ادامه داد: نوشیدن آب سرد در حمام و حمام رفتن با معده خالی بسیار به معده آسیب وارد می‌کند چرا که مقدار غذای موجود در معده، گرمای آن را کاهش می‌دهد که گرما موجب هضم غذا می‌شود.

تبریزیان بیان داشت: مصرف بی‌رویه غذاهای سرد و تر مانند ماست, دوغ, سالاد, آب خوردن بیش از حد و ... از جمله مواردی هستند که رطوبت معده را افزایش می‌دهند که ازدیاد رطوبت معده مانع هضم خوب غذا و موجب بروز بیماری‌های معده می‌شود.

وی افزود: "به"، انار، سیب، شیر گاو با عسل و دارچین و آویشن، معده را دباغی می‌کند و رطوبت معده را خشک می‌کند. دباغی کردن معده به‌معنی گرفتن رطوبت و خشک کردن برای جلوگیری از فساد غذاست، البته آویشن و زنیان باعث رویش پرز معده می‌شوند.

خوردن غذای سنگین از علل بروز بیماری‌های معده است

این محقق طب اسلامی گفت: خوردن غذای سنگین از علل بروز بیماری‌های معده است؛ هنگامی که غذای سنگین خورده می‌شود باید هضم کننده آن (مصلح) نیز خورده شود، مثلاً بعد از با کله و پاچه حتماً باید دارچین یا ادویه‌های گرم دیگر مصرف شود همچنین مصرف بالا و مداوم تخم‌مرغ سبب ورم طحال نیز می‌شود.

معرفی ترکیبی مفید برای هضم غذا

تبریزیان ادامه داد: هاضوم، ترکیب سه‌گانه سیاه‌دانه و آسیاب‌شده آویشن و زنیان است که برای تقویت معده و هضم غذای سنگین استفاده می‌شود.

این محقق طب اسلامی افزود: وجود بلغم، سودا و صفرا در معده از علل بروز بیماری‌های معده است، همچنین خوردن غذا در حالت سیری نیز به‌شدت به معده آسیب وارد می‌کند و خوردن غذا در حالت گرسنگی (خالی بودن معده) سبب پاکسازی معده می‌شود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
علت نفخ معده