سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه رسیدگی به پرونده 6 مأمور تیرانداز/ افزایش مزاحمت خیابانی نداشتیم/آتش زدن چادر معتادان در هرندی نادرست بود/ جزئیات قتل زن 25 ساله در جنگل نور


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در پنجمین نشست سخنگوی ناجا با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) به تمهیدات قرارگاه اربعین پرداخت و اظهارداشت: قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی پس از اربعین 93 بلافاصله کار خود را آغاز کرد و امسال نیز همه چیز برای خلق حماسه‌ای دیگر در اربعین مهیا است.

افزایش ساعت کار دفاتر پلیس+10/ صدور گذرنامه در کمتر از 24 ساعت/ کنترل مدارک شناسایی در پایانه‌های مرزی در کسری از دقیقه

سخنگوی نیروی انتظامی به افزایش ساعات کار دفاتر پلیس+10 تا ساعت 18:30 هر روز اشاره و تصریح کرد: این دفاتر نیز روزهای جمعه نیز تا ساعت 14 جهت اخذ مدارک برای تهیه و صدور گذرنامه فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: صدور گذرنامه در صورت تکمیل مدارک در کمتر از 24 ساعت انجام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی کشور به افزایش گیت‌ها در پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه پرداخت و گفت: کنترل مدارک شناسایی و گذرنامه در پایانه‌های مرزی در کسری از دقیقه انجام خواهد شد.

منتظرالمهدی تصریح کرد: همه زیرساختهای لازم برای تردد و تسهیل در عبور و مرور زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است و شرط لازم برای خروج از کشور داشتن گذرنامه معتبر و اصل ویزای کشور عراق است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در مورد تمهیدات امنیتی پلیس در اربعین حسینی اظهار داشت: هر آن چیزی که ببه عهده پلیس است پیش‌بینی‌های آن انجام شده و تاکنون هیچ اتفاق خاص و دستگیری در مرزها نداشته‌ایم؛ چند مورد دستگیری در شهرستان‌ها داشته‌ایم که این افراد مظنون بوده و پرونده‌شان در حال بررسی است.

سخنگوی نیروی انتظامی به وجود 96 گیت در مرز مهران پرداخت و بیان داشت: افزایش 3 برابری گیت‌ها در مرز چزابه و شلمچه را داشته‌ایم.

وی گفت: در مرزها گذرنامه صادر نمی‌شود.

کشف حجاب در خودرو موجب توقیف وسیله نقلیه می‌شود/ تذکر به 10 هزار راننده و توقیف 2 هزار خودرو در هفته گذشته

سخنگوی ناجا به ابلاغ دستور فرمانده ناجا مبنی بر پیگیری و برخورد با رانندگانی که هنجارشکنی کرده و با سرعت‌های سرسام آور و دور دور کردن آرامش را از مردم سلب کرده؛ همچنین در خودروها کشف حجاب می‌کنند، پرداخت و اظهارداشت: لازمه زیست هنجارمند، رعایت هنجارها در جامعه است.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: حجاب هنجاری است که در جامعه اسلامی پذیرفته شده و رعایت آن برای همگان الزامی است.

وی به مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به 26 دستگاه ابلاغ گردید اشاره و بیان داشت: طبق مصوبه این شورا مبنی بر اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه، پلیس آخرین دستگاه است و چنانچه همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند نیازی به حضور پلیس نیست و کم‌کاری و کاستی برخی دستگاه‌ها پلیس را مجبور به برخورد سلبی می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی از دختران و زنان خواست که با رعایت هنجارها پلیس را یاری کنند.

وی به آماری در این زمینه پرداخت و گفت: بیشتر تعارضات و تعدی به خانم‌هایی است که پوشش مناسب ندارند و واقعاً بعضی بدپوششی‌ها و بی‌حجابی‌ها اثر روحی و روانی در جنس مخالف می‌گذارد.

سردار منتظرالمهدی به امر به معروف و نهی از منکر که توصیه اسلام است، اشاره و اظهارداشت: همگان باید به میدان بیایند تا امر به معروف لسانی که امری انسانی و اسلامی است نهادینه شود.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: طبق ماده 638 و 639 قانون مجازات اسلامی در مواردی که باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی و کشف حجاب شود، پلیس به عنوان ضابط قضایی ورود پیدا کرده و برخورد می‌کند.

سردار منتظرالمهدی به ایجاد سامانه ثبت تخلفات و در اختیار گذاشتن این سامانه برای تعدادی از مسئولان و مدیران کشوری، لشگری و مأموران نامحسوس پلیس اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده رانندگان متخطی و موارد کشف حجاب در خودروها، شماره آنها توسط این سامانه ارسال شده و در اختیار پلیس امنیت قرار می‌گیرد که پلیس امنیت این رانندگان را احضار کرده که کمترین برخورد با آنها ممنوع‌الخدمات شدن رانندگان است.

وی تأکید کرد: در صورت روئیت این موارد توسط پلیس راهور یا پلیس امنیت، در صورت کشف حجاب، ماشین به پارکینگ منتقل شده تا رسیدگی قانونی انجام شود.

سردار منتظر المهدی عمده این موارد را حرکات نمایشی و خطر آفرین و کشف حجاب در داخل خودروها عنوان کرد و اظهارداشت: پلیس راهور با توجه به حکمی که از دادستانی گرفته، با مشاهده خودروهایی‌ که چنین مواردی را داشته باشند، خودروها را متوقف کرده، به پارکینگ منتقل می‌کند و یک هفته خودروها در پارکینگ می‌ماند تا به جرایمشان رسیدگی شود.

معاون اجتماعی ناجا به آماری در این زمینه پرداخت و گفت: در یک هفته گذشته در کل کشور حدود 10 هزار خودرو که دارای حرکات نمایشی، دور دور یا کشف حجاب بودند تذکر گرفته‌اند.

وی افزود: 2 هزار خودرو کلاسه و پرونده شده و در حال رسیدگی هستند.

آغاز ثبت‌نام دور دوم پرداخت جریمه سربازی از 20 آذر/ دستگیری 100 هکر و انسداد 20 کانال غیراخلاقی تلگرام/ دستگیری مأمور آب متجاوز

سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی در مورد وضعییت لایحه استفاده از سلاح سرد، گفت: این موضوع 3 دوره در مجلس مطرح شده ولی هنوز تصویب نشده است.

سخنگوی نیروی انتظامی، خبر از دستگیری 100 هکر در یک ماه گذشته داد و بیان داشت: بیش از 20 کانال تلگرام که محتویات غیر اخلاقی داشتند مسدود شده و مدیران آنها دستگیر شدند.

معاون اجتماعی ناجا در خصوص ایجاد صفحه فارسی داعش در تلگرام، گفت: چنین مطلبی را نشنیدم و باید از کارگروه فضای مجازی این مسئله را پیگیری کنید.

سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: به هیچ وجه سایت، کانال و وبلاگی متعلق به پلیس در این شبکه‌ها موجود نیست و همه آنها صوری است که احتمالاً کلاهبرداری است.

وی یکی از نگرانی‌های پلیس را در خصوص معتادان دانست و تصریح کرد: دستگاه‌ها همه در تلاشند و در آینده‌ای نه چندان دور اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

سخنگوی ناجا افزود: جمع‌کردن معتادان و پاکسازی محیط توسط پلیس در کسری از هفته انجام شدنی است اما مسئله این است که آنها را باید به کجا ببریم.

منتظرالمهدی در ادامه از دستگیری فردی که به عنوان مأمور آب به خانه‌ها مراجعه کرده و به اعضای خانواده‌ها تعدی می‌کرد، گفت: خانه‌داران حواسشان جمع باشد و از افرادی که مراجعه می‌کنند حتماً مدارک شناسایی بخواهند.

وی افزود: مأموران آب و افراد تحت این عنوان وارد مشاعات می‌شوند و هیچکس به هیچ بهانه اجازه ورود به منزل را ندارد.

معاون اجتماعی ناجا از افزایش 20 درصدی کشف مواد مخدر در 7 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه خبرداد و اظهارداشت: به طور مثال در استان یزد، طی 20 روز گذشته 7 تن مواد مخدر کشف شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی به اعلام خبری در حوزه نظام وظیفه عمومی پرداخت و گفت: ثبت‌نام مجدد از کسانی که حائز شرایط پرداخت جریمه سربازی هستند از 20 آذرماه شروع شده که تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در ثبت نام قبلی 287 هزار نفر ثبت نام کردند که 7 هزار نفر شرایط شان احراز نشد، برای 180 هزار نفر کارت معافیت صادر شد و یکصد هزار نفر هنوز پول واریز نکرده و مشمول هستند.

ادامه رسیدگی به پرونده 6 مأمور تیرانداز/ از 6 مأمور شلیک کننده حمایت قضایی می‌کنیم/ افزایش 98 درصدی مزاحمت خیابانی صحت ندارد

 سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر آخرین جزئیات پرونده 6 مأمور نیروی انتظامی که با نیابت قضایی از سبزوار در تعقیب و گریز متهمان بودند، اظهار داشت: این 6 مأمور هم اکنون در اختیار دژبان کل ناجا بوده و در زندان نیستند.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: این افراد شرور در سبزوار آرامش را از مردم گرفته بودند، فقط یکی از آنها 12 مورد سابقه زندان داشته، قتل با اسلحه کلاشینکف و تجاوز به عنف به خانم باردار، خرید و فروش مواد مخدر و سرقت به عنف پرونده خود داشته است.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: این پرونده در دستور کار پلیس سبزوار بود که با اخذ نیابت قضایی از سوی بازپرس رد این افراد در تهران زده شد و خودروی این افراد در اطراف تهران مشاهده شد که در تعقیب و گریز 2 ساعته متهمان به دستور پلیس اعتنایی نکرده و مأموران طبق ضوابط شروع به تیراندازی هوایی و سپس شلیک به لاستیک خودرو کردند اما با توجه به عدم توقف این افراد، پلیس راه آنها را سد کرد.

وی گفت: از آنجا که این افراد مسلح بوده و این افراد به سمت پلیس حمله کردند، پلیس ناگزیر به تیراندازی شد؛ طبق ماده 196 در مواقعی که خطر غریب‌الوقوع پیش می‌آید مأموران می‌توانند در دفاع مشروع اقدامات لازم را انجام دهند؛ چرا که اگر از دست پلیس فرار می‌کردند معلوم نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به این مأموران که اهتمام جدی داشتند دست مریزاد گفت و به تبهکاران هشدار داد که پلیس با کسانی که به جان، مال و ناموس مردم رحم نمی‌کنند به شدت برخورد می‌کند.

منتظرالمهدی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد حمایت قضایی نیروی انتظامی از این 6 مأمور اظهارداشت: حمایت قضایی انجام شده و پرونده در حال رسیدگی است؛ مهم این است که پرونده در حال انجام است و این افراد تبرئه می‌شوند.

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد سگ گردانی در خیابان‌های تهران گفت: اگر پلیس مشاهده کند، برخورد می‌کند و در صورت شکایت خصوصی نیز برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی درخصوص آماری مبنی بر افزایش 98 درصدی مزاحمت‌های خیابانی اظهار داشت: ارائه آمار در قوه قضاییه مطمئناً مبتنی بر داده‌ها است ولی واقعاً چنین آمار و افزایش 98 درصدی را نداریم.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: باید آمار اعتبارش بالا باشد و قابل تکرار هم باشد اما ما واقعاً چنین آماری را نداریم.

منتظرالمهدی ادامه داد: بیشترین تماس‌ها با پلیس 110 در مورد نزاع و درگیری است و بیش از 95 درصد کسانی که در نزاع شرکت می‌کنند توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: افراد باید هیجان خود را شناخته و آن را مدیریت کنند و همینطور بتوانند هیجان طرف مقابل را نیز شناسایی و مدیریت کنند تا درگیری‌ها کمتر رخ دهد.

این مقام ارشد انتظامی کشور به کاهش 7 درصدی سرقت در 7 ماهه اخیر پرداخت و گفت: ان‌شاالله به کاهش 10 درصدی برسیم.

منتظرالمهدی در خصوص شهادت 2 مأمور آگاهی تهران بزرگ گفت: راننده کامیون که در حین رانندگی از موبایل استفاده می‌کرد، 2 مامور آگاهی را زیر کرد و فرار کرد که بلافاصله شناسایی و دستگیر شد و پرونده در حال بررسی است.

سخنگوی نیروی انتظامی به یافته پژوهشگران در مورد استفاده از تلفن همراه پرداخت و گفت: کسانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می‌کنند، 4 درصد بیشتر تصادف می‌کنند.

معاون اجتماعی ناجا در خصوص فروش نوزادان در تهران اظهارداشت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این خصوص جواب داد؛ اگر ببینیم برخورد می‌کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون حساسیت در این زمینه بیشتر شده و باید گفت این مسئله جرم تلقی می‌شود و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

آتش زدن چادر معتادان در محله هرندی کار نادرستی بود/ جزئیات قتل زن 25 ساله در جنگل نور/ راه اندازی سامانه گمشدگان اوتیسم

 سردار  منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی درمورد حوادث رخ داده در محله هرندی تهران، اظهار داشت: اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اجتماع می‌شود، خوب است و صرفاً دولتمردان نبوده و همگان وارد شوند، خوب و پسندیده است، اما اقدامی که در پارک هرندی صورت گرفت و چادرها را آتش زدند، کار نادرستی بود.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: آنها یک سری آدمهایی بودند که خودشان در ورطه هلاکت بودند؛ من دلسوزی برای معتادان نمی‌کنم، اما معتادان هم انسانند و مترصد فرصت برای بازگشت به جامعه و اینکه آشیانه آنها را آتش بزنیم کار نادرستی است.

سردار منتظرالمهدی به هماهنگی که بین ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، پلیس و همچنین  شهرداری تهران، انجام شده اشاره و بیان داشت: کمپ‌هایی درحال آماده شدن است که در اولین فرصت معتادان به آنها ارجاع خواهند شد.

سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد دستگیری در جریان حادثه فوق در محله هرندی گفت: ما دستگیری نداشتیم.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اظهارات شهردار منطقه 12 که گفته پلیس دستور حمله به مردم را داده است و صدای ضبط‌شده دارد، بیان داشت: جالب است؛ شهرداری کار پلیسی انجام می‌دهد.

وی درخصوص وضعیت معتادان اظهار داشت: جمع کردن معتادان ساده‌ترین کار است، اما باید بپرسیم که واقعاً مسئولیت پلیس چیست، گاهاً ما این افراد را دستگیر می‌کنیم و آنها زودتر از خود پلیس به محله‌ها می‌رسند.

این مقام ارشد ناجا در خصوص تصادفات ساختگی و باج‌گیری اظهار داشت: متأسفانه برخی معتادان با صحنه‌سازی طلب پول می‌کنند. از عددها‌ی بسیار بالا گرفته تا عددهای پایین که اولین کاری که شهروندان در مواجه با چنین افرادی باید انجام دهند این است که با پلیس  110 تماس بگیرند؛ چراکه پلیس سابقه این افراد را دارد و وقتی سخن از ورود پلیس می‌شود این باجگیران دیگر هیچ مطالبه‌ای نمی‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در خصوص جذب نیروی های جدید در یگان‌های ناجا گفت: جذب نیرو کمی سخت‌تر شده و کاملاً حساب‌شده پیش می‌رویم تا افراد ورودی که تمامی شرایط لازم برای پلیس خوب شدن را دارا هستند، جذب شوند.

وی ادامه داد: جذب سراسری کلی نداریم،‌ اما برای برخی از پلیس‌ها جذب نیرو انجام می‌شود.

سخنگوی نیروی انتظامی درخصوص طرح lEZ گفت: هنوز به جمع‌بندی کامل نرسیده‌ایم؛ این طرح محاسن و معایبی دارد و پلیس راهور فاتب درحال پیگیری است تا به نتیجه برسد.

این مقام ارشد انتظامی درخصوص انتشار یک سری از عکس‌ها مبنی بر قتل یک خانم در جنگل‌های نور اظهار داشت: خانم 25 ساله مطلقه که معتاد به مصرف شیشه بود، دو روز قبل از حادثه توسط دو مرد معتاد به منزلی برده شده که توسط یکی از آنها با ضربات چاقو به قتل رسیده و در جنگل رها می‌شود که هر دو نفر دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شد.

وی درخصوص کمبود پاسگاه و کلانتری در شهرک‌های مسکونی اظهار داشت: وجود پاسگاه انتظامی یکی از مطالباتی است که به جد پیگیری می‌شود.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: بنا کردن هر پاسگاه نیاز به مجوز از ستاد کل دارد، اما آنهایی شهرک می‌سازند باید فکری برای پاسگاه و کلانتری نیز بکنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور به راه‌اندازی سامانه گمشدگان اوتیسم در تهران اشاره کرد و گفت: اوتیسم طیف وسیعی از اختلالات درخودماندگی است که این افراد فاقد کلام بوده و موقعیت خود را درک نمی‌کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی به ارائه آماری در این زمینه پرداخت و گفت: در جهان به ازای هر 85 تولد یک فرد اوتیسمی به دنیا می‌آید که در ایران نیز 200 هزار نفر اوتیسم داریم که پلیس پیشگیری با همکاری انجمن خیریه اوتیسم، این سامانه را راه‌اندازی کرده است.

وی در مورد بحث شماره‌گذاری خودروها اظهار داشت: لازمه شماره گذاری هر خودرو ارائه گواهی از سازمان استاندارد و محیط زیست است و وظیفه پلیس این است که گواهی‌های ارسال‌شده را تطبیق دهد و اگر تأیید شود نسبت به شماره گذاری اقدام می‌کند.

سخنگوی نیروی انتظامی درخصوص تشدید برخورد با مشمولان غایب خاطرنشان کرد: پلیس برای مشمولان غایب احضاریه فرستاده و با آنها تماس می‌گیرد؛ اما باید گفت افزایش مراجعه برای خدمت سربازی را داشته، چرا که پادگان‌ها دیگر جایی ندارد.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مشمولان غایب توسط مردم به واسطه تماس با 110 گفت: بله می‌توانند به 110 زنگ بزنند و آنها را معرفی کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ادامه رسیدگی به پرونده اقتصادی-امنیتی م.ه