سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دانش آموزان روستای گلمزار آمل این هفته به مدرسه نرفتند


سلامت نیوز: با تخریب پل روستای گلمزار به سرخ کلا از توابع بخش دشت سرشهرستان آمل بر اثر سیل 13فروردین ماه جاری دانش اموزان روستای گلمزار این هفته به مدرسه نرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پل ارتباطی روستای سرخ کلا به روستای 30 خانواری گلمزار و فرعی به روستاهای آهنگرکلا و وسطی کلا از توابع بخش دشت سر آمل، براثر بارش شدید باران وسیل روز13فروردین تخریب شده واکنون راه ارتباطی ساکنان روستای گلمزار به روستای سرخ کلا به طور کامل قطع است.
به گفته اهالی روستای گلمزار دانش آموزان این روستا پس از تخریب این پل به علت نداشتن راه دسترسی نتوانستند دراین هفته در سرکلاس درس در مجتمع آموزشی روستای سرخ کلا حضور یابند.
شماری از اهالی این روستا می گویند، عمق کم دهنه پل و حجم ورودی آب رودخانه باعث شده که دیواره های آن نشست کند وباعث تخریب آن شود.
آنان گفتند: با وجودی که چند روزی از فروکش کردن حجم بالای آب رودخانه می گذرد ، اما بعد از بازدید روز بعد از سیل فرماندار شهرستان ، تاکنون اقدامی برای بازسازی آن صورت نگرفته است.
درحالی که اهالی این روستا این اظهار ونظرها را داشتند، بیل مکانیکی اداره راه وشهرسازی شهرستان آمل به پاکسازی بستر پل برای نصب لوله های بتنی برای سازه های پل جدید مشغول به کار بود.


* پل جدید تا روزجمعه نصب وارتباط برقرار می شود
درهمین حال رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان آمل که همزمان با حضور خبرنگار ایرنا درمحل این پل حاضر شده بود، گفت: از عصرچهارشنبه یک دستگاه بیل مکانیکی درمحل پل تخریبی این روستا حاضر شده ومشغول لجن برداری وآماده کردن بستر برای جانمایی لوله های بتن پل جدید است.
قاسم رمضانی افزود: درحالی که این کار باید توسط اداره بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان انجام می شد، اما با تاکید فرماندارشهرستان آمل و اداره راه وشهرسازی با وجود نداشتن لوله های بتنی پل وتهیه آن از شهرستانهای همجوار سعی کرده آن را به این محل انتقال دهد.
وی اضافه کرد: حداقل تا روز جمعه وبا اضافه شدن ماشین آلات ولوله های بتنی , پل به عمق بیشتر نصب وعبور ومرور ساکنان روستای گلمزار با روستاهای اطراف فراهم می شود.
رییس اداره وراه وشهرسازی آمل همچنین اضافه کرد: این اداره علاوه براین روستا، مشغول بازسازی پل های روستاهای سنگ درکا و بلیران بوده که توانسته این دوپل را برای تردد دوباره فراهم کند واکنون با سرعت عمل بیشتری پل تخریبی روستای سرخکلا به گلمزار را نصب خواهد کرد.
فرماندار آمل خسارت سیلی را که 13 فروردین امسال چند روستای این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده بود ، بیش از 12 میلیارد ریال اعلام کرد.
احمد منفرد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که با جمع بندی و تکمیل گزارش بخش های مختلف ، بیشترین خسارت به روستاهای سرخ کلا ، نوده ، مزرس و گل مزار وارد شد که شامل آبگرفتگی 50 واحد مسکونی و از بین رفتن خزانه برنج کشاورزان بود.
وی اضافه کرد: در بررسی ها و گزارش های رسیده آب گرفتگی در روستای سرخ کلا و تخریب پل ارتباطی این روستا با روستای گلمزار بیشتر از دیگر روستاها بوده است.
شهرستان حدود 400 هزار نفری آمل دارای بیش از 360 روستا است.
بارندگی شدید عصر پنجشنبه دوازدهم و روز جمعه سیزدهم فروردین در مازندران باعث جاری شدن سیلاب در بعضی شهرستان های این استان از جمله آمل ، بابل و سوادکوه شده بود.
بنا بر امار اداره هواشناسی در 15روز گذشته بیش از 80 میلیمتر باران درمازندران باریده که معادل بیش از 12درصد کل بارندگیهای استان در طول یک سال بوده است.
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران میزان بارش باران استان را درسال قبل 719 میلمتر اعلام کرد که در مقایسه با سال 93 میزان بارش ها 2درصد بیشتر شد.


ویدیو مرتبط :
جشن انقلاب دانش آموزان در مدرسه مفتاح دانش