سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سنگ اندازی شهرداری یکی از مناطق تهران در مراسم تدفین شهدای گمنام


سنگ اندازی شهرداری یکی از مناطق تهران در مراسم تدفین شهدای گمنامنسیم/مردم منطقه ۱۷ روز گذشته با تجمع در مقابل شهرداری این منطقه خواستار بازگشایی دسترسی به حرم ۵ شهید گمنام شدند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، بعد از سال‌ها پیگیری از سوی اهالی منطقه۱۷ بابت درخواست صدور اجازه دفن تعدادی از شهدای گمنام دفاع مقدس در این منطقه، در آذرماه گذشته با این درخواست موافقت و مقرر شد با هماهنگی‌های صورت گرفته بین بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری منطقه و بنیادشهید، تعدادی از شهدای گمنام در بوستان ابوذر واقع در منطقه ۱۷تهران دفن شوند.طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده مقرر شد ۲۰ آذرماه مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا انجام پذیرد. اما از چند روز مانده به مراسم، سنگ اندازی‌های بی‌دلیل شهردار منطقه آغاز و در روز ۱۹ آذرماه درست یک روز مانده به مراسم تشییع به اوج خود می‌رسد.

در روز ۱۹ آذرماه و در شرایطی که اهالی محل در تدارک استقبال از میهمانان گمنامشان هستند، ناگهان ماموران شهرداری منطقه ۱۷ وارد عمل شده و اقدام به برهم زدن مقدمات مراسم می‌کنند. مامورین منتسب به شهرداری در اقداماتی سوال برانگیز و تاسف آور اقدام به پاره کردن بنرهای نصب شده در مسیر تشییع، جمع آوری ایستگاه‌های صلواتی مردمی مستقر در مسیر و مسائلی از این دست می‌کنند.همچنین تعدادی زیادی ماشین سنگین اعم از کامیونت، تانکر آب و تعدادی کانکس از سوی شهرداری منطقه ۱۷ درون پارک و درست در‌‌ همان محلی که قرار بود قبور مطهر شهدا دفن شوند پارک می‌شود به شکلی که مردم مجبور می‌شوند برای کندن قبر‌ها از لابلای این ماشین‌های پارک شده اقدام کنند.

موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و شهرداری منطقه با قرار دادن یک کانکس و پارک یک کامیون در مقابل در اصلی پارک محل دفن شهدا، قصد داشت از ورود تشییع کنندگان برای کندن قبور شهدا به داخل پارک جلوگیری کند.جمیع این برخوردهای عجیب و غیر اخلاقی از سوی شهرداری منطقه۱۷ کار را به آنجا می‌رساند که حتی در چند مورد درگیری فیزیکی بین مامورین شهرداری و اهالی محل به وقوع می‌پیوندد.

تشکیل جلسه شورای تامین استان
بعد از اختلالی که شهرداری منطقه ۱۷ در برگزاری مراسم تدفین شهدا ایجاد کرد و با جمع آوری غیرقانونی ۱۲۰ بنر و داربست تبلیغ مراسم تشییع شهدا، جمع آوری ایستگاه‌های صلواتی مسیر تشییع (یک روزقبل) بستن راه ورودی پارک با کانکس و جوش دادن درب پارک، استقرار بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای اجراییات شهرداری در پارک، پخش شایعه در دست داشتن حکم دادستانی برای جلوگیری از مراسم تشییع شهدا و ده‌ها اقدام غیرقانونی دیگر به قصد امنیتی جلوه دادن فضای عمومی منطقه توسط شهردار منطقه۱۷ انجام شد، شورای تامین امنیت تهران با حضور فرماندار، نمایندگان وزارت اطلاعات، دادستانی، قرارگاه ثارالله، سپاه، ناجا و… شب پنجشنبه ۱۹ آذر در فرمانداری با حضور خادمین کنگره شهدا و شهردارمنطقه۱۷ و معاون شهردار تهران تشکیل جلسه داد و بعد از بررسی ابعاد کامل موضوع با اظهار تاسف از اقدامات شهرداری منطقه ۱۷ رای خود را به شرح صادر کرد: «مراسم تدفین شهدا عینا «براساس صورتجلسه ۳ماه پیش بایستی باشکوه کامل امروز جمعه ۲۰ آذر ۹۴ برگزار و شهرداری را موظف به همکاری کامل وجبران خسارت های مادی و معنوی کرد».
گفتنی است؛ مردم منطقه ۱۷ روز گذشته با تجمع در مقابل شهرداری این منطقه خواستار بازگشایی دسترسی به حرم ۵ شهید گمنام شدند.
منبع: تهران نیوز
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: نسیم


ویدیو مرتبط :
مراسم تدفین شهدای گمنام شهر دهق