سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



درست ‌کردن تختی از طناب و چوب


درست ‌کردن تختی از طناب و چوبگردالی/ به هزار و یک روش مختلف می توان در طبیعت خوابید… کیسه خواب، چادر، و یا حتی روی زمین! اما اگر دوست دارید کارهای خلاقانه انجام دهید و یک سرگرمی جدید برای دفعه بعدی که به طبیعت می روید داشته باشید، امروز میتوانید با گردالی درست کردن یک تخت از چند قطعه چوب و یک طناب را یاد بگیرید.
آنچه برای درست کردن این کاردستی لازم دارید:
اره سیمی، چاقو، چند تنه درخت، حدود ۴۰ متر طناب ارزان قیمت
مرحله اول: مهم این است که تنه درخت مناسبی پیدا کنید. ۶ تکه تنه درخت که چیزی حدود نیم متر از خودتان بلندتر باشند را انتخاب کنید. این شاخه ها باید ترجیحا تو پر و محکم باشند.
تنه هایی که پیدا کرده اید را مثل تصویر زیر با یک پایه مثلثی به هم تکه بدهید. برای اینکه ببینید تختتان تحمل وزن شما را دارد، از نقطه ای که چوبها به هم متصل می شوند آویزان شوید و امتحان کنید.
مرحله دوم: بالای هر سه تنه را با یک طناب محکم کنید، به طوری که قابل اطمینان باشند
مرحله سوم: حالا به تکه چوبی احتیاج دارید که کمی نرم اما قوی باشد، و از فاصله بین دو پایه از سه پایه ای که درست کرده اید بلندتر باشد.
مرحله چهارم: تکه چوب جدید را چیزی حدود ۳۰ سانتیمتر بالاتر از سطح زمین و کنار سه پایه نگه دارید. جایی که به پایه های سه پایه می رسد را علامت بزنید.
مرحله پنجم: حالا محل علامت گذاری ها را با اره سیمی خراش بیاندازید. عمق این خراش ها باید کمی کمتر از نصف قطر چوب باشند.
مرحله ششم: حالا بین این دو شیار، خراش های بیشتری ایجاد کنید.
مرحله هفتم: با یک چاقو یا پیچ گوشی تکه های چوب بین شیارها را کنده و به حالت نشان داده شده در تصویر زیر برسید.
مرحله هشتم: حالا ببینید آیا این دو تکه با هم اندازه می شوند؟
مرحله نهم: با یک طناب تا جایی که میتوانید این دو تکه چوب را به هم محکم کنید.
مرحله دهم: حالا درست کردن سه پایه را تکرار کنید و سعی کنید یک سه پایه دیگر دقیقا شبیه به اولی داشته باشید.
شبیه به تصویر  همه چوب ها را با روش شیار دادن، کندن و سپس برای محکم کاری با طناب فیکس کنید.
مرحله یازدهم: با ایجاد شیارهای ریز با اره سیمی روی قاب تخت، می توانید جلوی لیز خوردن طناب را بگیرید. سپس طناب را به شکل های تصادفی و درهم از این طرف به آن طرف (بین شیارها) و یک تار عنکبوت ببافید
حالا تخت شما آماده است. مقاومت این تخت تنها به این بستگی دارد که چه نوع چوبی انتخاب کرده اید و چقدر از پس محکم کردن گره هایتان برآمده اید. در کل زیاد حساس نباشید، چون این تخت قرار نیست یک تخت واقعی برای شما باشد. میخواهیم دستهایمان را به کار بیاندازیم و یک قدم به زندگی به سبک طبیعت دوستانه نزدیک تر شویم. پس به عنوان یک کاردستی خلاقانه و وقت گذراندن سالم در طبیعت می توانید این ایده را عملی کنید.


منبع: گردالی


ویدیو مرتبط :
آموزش درست کردن دستبند با طناب