فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حالا خبرنگار فیلم نبینه چی میشه؟/ سیمرغ بدترین برنامه‌ریزی اکران فیلم ها اهدا می‌شود به ؟


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، روز اول سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره با حاشیه هایی همراه بود.

رسانه‌ای ‌ها روز خود را از ۱۸:۳۰آغاز می‌کنند

دوشنبه ۱۲ بهمن کاج جشنواره از ساعت ۱۴ به روی خبرنگاران باز شد، حضور اهالی رسانه در سانس اول و دوم واقعا کم رنگ بود و دلیل اصلی این ماجرا هم برنامه ریزی و جدول بد اکران توسط عوامل دبیرخانه جشنواره بود، قرار بود اولین اکران جشنواره یکی از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ باشه تا خبرنگاران و اهالی سینما از ظهر حضور خوبی داشته باشند اما با قرار گرفتن یک اثر مستند بعنوان افتتاحیه هر روز و اکران فیلم هنر تجربه در ساعت ۱۶ عملا اکثر رسانه‌ای ها از ساعت ۱۸:۳۰ و برای دیدن فیلم‌های سودای سیمرغ پا به جشنواره می‌گذارند.

این «صداست» که خراب است

برخلاف آن جمله طلایی برای صدابرداران و صداگزاران سینمایی که گفته می شود «این صداست که می‌ماند» سالن برج میلاد همچنان مشکل صدا دارد و تقریبا یکی از اعتراضات کارگردانان و عوامل فیلم‌ها بعد از اکران آثارشان در روز اول مشکل صدابود. بی کیفیتی صدا البته تنها مشکل فنی روز اول نبود.

خبرنگار یا عوامل فنی؟/ جشنواره پاسخ به اعتراضات: حالا خبرنگار فیلم نبینه چی میشه؟

روز های اول جشنواره مشکل کارتهای ورود و خروج تقریبا طبیعی شده و همه به بودن این مشکلات عادت دارند، امثال هم برخی خبرنگاران در کارت‌هایشان یا مشکل درج غلط نام و نام خانوادگی را شاهدند و یا آنکه به عنوان عوامل فنی کارت برایشان صادر شده و این بدان معناست که حق دیدن فیلم‌ها را ندارند. دیروز نزدیک به ۱۷ نفر از اهالی رسانه با این مشکل روبرو بودند که با مراجعه به روابط عومی و دبیرخانه جشنواره پاسخ گرفته بودندکه: حالا شما فیلم نبینید اتفاقی میفته؟

البته انتهای شب کارت این خبرنگاران برای اصلاح جمع آوری شد، انشاا... که امروز در زمره خبرنگاران روئیت شوند.

سیمرغ بهترین برنامه‌ریزی اکران فیلم ها اهدا می‌شود به ؟

جدول اکران فیلم‌ها در برج میلاد به گونه ای است که اگر همه فیلم ‌ها در موعد مقرر اکران و تنها ۹۰ دقیقه باشند و هیچ اتفاق دیگری هم نیفتد شما در انتهای فیلم اول باید روی صندلی خود بنشینید و فیلم بعدی را نظاره‌گر باشید و حتی یک دقیقه برای روشن شدن نور سالن هم از سوی جشنواره لحالظ نشده، البته دیروز همین برنامنه ریزی اشتباه گریبان گیر برگزار کنندگان مراسم شد تا نشان دهد این جدول نمایش از روز اول شکت خورده است. فیلم گیتا به کارگردانی مسعود مددی که اتفاقا ابراهیم حاتمی‌کیا را نیز به جشنواره کشانده بود با مشکل فنی روبرو شد و پس از دقایقی اعلام شد این فیلم پخش نخواهد شد، وقتی صدای اعتراضات بالا گرفت از بلندگوی سالن اعلام شد این فیلم آماده نمایش است، البته فیلم مشکلات فنی زیادی داشت و بنظر می‌رسید کارگردان را مجاب کرده‌اند با همین وضعیت اثر نمایش داده شود تا جدول اکران بهم نریزد.

بفرمائید شام!

یکی از دلایل برنامه‌ریزی جدید جشنواره بخاطر حذف ناهار از جشنواره بود که ظاهرا هزینه زیادی بر جشنواره تحمیل می‌کرده، شام دیشب باعث تعجب اهالی سینما شد چرا که بر خلاف سال‌های قبل جشنواره با شرکت‌های پخش غذا که معروف و نام آور در این زمینه هستند قطع همکاری کرده بود و این باعث شده بود، برج میلاد با ۴مدل غذا پذیرای میهمان باشد که با توجه به پخش غذا به شیوه هیئتی و طولانی شدن صف غذا در ادامه با مشکل روبرو شود.

فرش قرمز و جای خالی اسپانسر مشاوری که استعفا داد

مراسم فرش قرمز جشنواره در روز اول با مشکلاتی همراه بود و عوامل اجرایی تا لحظات آخر در حال آماده سازی فرش قرمز با موکت بودند، قبلا شنیده شده بود اسپانسر شهاب حسینی، مشاور مستعفی دبیرجشنواره برای مراسم فرش بیاورد که ظاهرا این اتفاق نیفتاد

گیت‌ها برای برج میلاد است نه گشت ارشاد

هنگام ورود به سالن مرکز همایش‌ها برای آقایان و بانوان گیت‌هایی تعبیه شده که سال قبل نبود، برای خبرنگارانی که تصور میکردند گیت‌ها برای گشت ارشاد است عرض می شود که این دستگاهها برای امنیت و از چند ماه قبل در سالن تعبیه شده است.

 

انتهای پیام/ج

 

http://fna.ir/IPRMHK


ویدیو مرتبط :
فیلم آقای رضا عطاران سیمرغ بلورین گرفت(جشنواره فیلم فجر)