فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برگزاری 405 درس تفسیر قرآن کریم در حوزه‌های علمیه


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مرتضی میرکتولی سه‌شنبه شب در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به اینکه علم قرآن بهترین علم است، گفت: قرآن کریم مقدمه همه علوم بوده و دیگر علوم مقدمه‌ای برای فهم قرآن کریم به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به همه نیازهای بشر پاسخ گفته است، گفت: در قرآن کریم همه نیازهای انسان برای دنیا و آخرت مطرح شده است و در خصوص نیازهایی که انسان برای دستیابی به تکامل نیاز دارد سخن گفته است.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن کریم جهان هستی را تفسیر می‌کند یادآور شد: وظیفه ما در برابر قرآن کریم این است که ببینیم آیا به تکالیف خود عمل کرده‌ایم یا خیر؟

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش قرآن کریم گفت: ما به دنبال ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم و در این زمینه همگان از جمله مفسران قرآن کریم مسئول هستند.

میرکتولی با اشاره به شکل‌گیری مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: پس از اینکه این ضرورت احساس شد که قرآن کریم باید در حوزه علمیه مورد توجه بیشتر قرار گیرد، مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در سال 88 تشکیل شد.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که این مجمع به سرانجام رسانده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد برگزاری 405 درس تفسیر قرآن کریم در حوزه‌های علمیه هستیم و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اشاره به اینکه برگزاری تفسیر در حوزه‌های علمیه موجبات خرسندی مراجع تقلید را به دنبال داشته است، گفت: امروز شاهد اساتید بزرگواری همچون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی‌ آملی که از شاگردان علامه طباطبایی به شمار می‌روند هستیم و باید از ظرفیت ایشان بهره بجوییم.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده به دنبال افزایش دروس تفسیر تا 600 جلسه هستیم و امیدواریم که در این مسیر از همکاری همگان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/2258/ر30/


ویدیو مرتبط :
تفسیر قضی ربک الا ایاه و تفسیر شرک آلود فلاسفه - حوزه علمیه اصفهان