ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



انتخاب رحمتی به عنوان بهترین بازیکن 2 ماه اخیر و سیندرلا شدن فردوسی‌پور + فیلم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه نود دوشنبه شب با محوریت بررسی وضعیت تیم فوتبال امید، مشکلات تونی اولیویرا با تراکتورسازی، مرگ هوادار پرسپولیس در بازی با نفت تهران و ... پخش شد.

* مطابق معمول، برنامه با سوال پیامکی آغاز شد که در آن از بینندگان خواسته شده بود بهترین بازیکنان دو ماه اخیر فوتبال ایران را انتخاب کنند.

در این نظرسنجی، مهدی رحمتی با کسب 46.7 درصد آرا بهترین بازیکن دو ماه گذشته فوتبال ایران شد.

* در ابتدای برنامه دو بازیکن تیم فوتبال ناشنوایان در استودیو حضور یافتند و در خصوص شرایط تیم ناشنوایان صحبت کردند. آنها گفتند که پس از قهرمانی در مسابقات جهانی تنها پنج سکه به عنوان پاداش دریافت کرده‌اند. 

* در ادامه برنامه آیتمی از وضعیت اکبر افتخاری، بازیکن پیشین تیم ملی ایران پخش شد، بازیکنی که به گفته همسرش از سفره عقد به ورزشگاه امجدیه (شیرودی فعلی) رفت تا برای تیم خود بازی کند. فیلم وضعیت افتخاری را در زیر می‌بینید: 

* گزارشی از وضعیت تیم تراکتورسازی پخش شد که در این گزارش هواداران این تیم خواستار حفظ تونی اولویرا شدند. در ادامه عباسی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی روی خط برنامه آمد و اعلام کرد که قصد کنار گذاشتن تونی را ندارند و او به خاطر مشکل بیماری همسرش قصد جدایی دارد. مدیرعامل تراکتورسازی اعلام کرد که او و هیئت مدیره می‌خواهند که تونی در تیم بماند، ولی در صورت جدایی مربی پرتغالی، سراغ گزینه‌های دیگر خواهند رفت. در فیلم زیر می‌توانید مشروح صحبت‌های عباسی را مشاهده کنید: 

* حبیب کاشانی دومین میهمان حضوری برنامه بود که در ارتباط با وضعیت تیم امید صحبت‌‌هایی را مطرح کرد. کاشانی در خصوص اینکه علاوه بر هزینه‌هایی برای خرید جی‌ پی اس، چه هزینه‌هایی برای تیم امید شده است، خاطرنشان کرد: اعداد آن زیاد است. پرسش‌های زیادی مطرح شده که این پول‌ها از کجا می‌آید و چطور هزینه می‌شود. اگر در این مرحله که قرار داریم، بگویم که فلان شخص 200 میلیون تومان پول داده است، برای تیم حواشی ایجاد می‌کند. در فرصت مناسب گزارشی از هزینه‌ها ارائه خواهم کرد.

وی افزود: اینکه چرا افراد خیر به رشته‌ها و فدراسیون‌های دیگر کمک نکرده و به تیم امید کمک کرده‌اند، حاشیه درست می‌کند. شماره‌ حسابی باز کرده‌ایم که حتی برخی افراد حاضر هستند، مشکلات مالیاتی ما را حل کنند. من حتی به خودم اجازه دادم که پشت در اتاق فرمانده ناجا منتظر بمانم تا مشکل خروج بازیکنان را حل کنم.

مجری برنامه نود کنایه‌ای هم به محمد مایلی‌کهن زد که مخالف برگزاری اردوی تیم‌های ملی در کشورهای خارجی بود. کاشانی در واکنش به اظهارات فردوسی‌پور گفت که مایلی‌کهن مخالف اردو در خارج از کشور بود، اما زمین مناسبی پیدا نکردیم.

عادل فردوسی‌پور از کاشانی سوال پرسید که آیا هزینه قرارداد اعضای تیم امید را خیرین خواهند داد یا فدراسیون فوتبال، گفت: شما مثل سیندرلا هستید که لباسش را ساعت 12 شب عوض می‌کند. آیا پول شما را افراد خیر می‌دهند یا صداوسیما؟

فیلم این گفت‌وگو را در زیر مشاهده می‌کنید: 

* در خلال صحبت‌های کاشانی، گزارشی از مرگ هوادار پرسپولیس در جریان بازی با نفت تهران پخش و سپس آیتمی در ارتباط با مقایسه‌ احترام به مرگ هوادار در باشگاه‌های خارجی و ایرانی به نمایش گذاشته شد.

* تقویم برنامه نود در ادامه این برنامه پخش شد: 

* مرتضی پورعلی‌گنجی دیگر میهمان برنامه بود که به سوالات زیادی پاسخ داد. وی در ابتدا در رابطه با وضعیت خودش اظهار داشت: بعد از پایان مسابقات لیگ چین و بازی در تیم تیانجین، مشغول استراحت کردن هستم. منتظر فرا رسیدن نقل‌وانتقالات زمستانی هستم تا در صورت داشتن پیشنهاد اروپایی، فوتبالم را در این قاره ادامه بدهم.

وی با بیان اینکه در جام ملت‌های آسیا با سلام و صلوات به عراق پنالتی زد، گفت: کارلوس کی‌روش به من گفت که آیا استرس دارم یا نه که پاسخ دادم اگر بگویم نه، دروغ گفته‌ام. او با من صحبت کرد و گفت که تو مقابل بنفیکا بازی کرده‌ای و می‌توانی بهترین عملکرد را داشته باشی.کی‌روش با صحبت‌هایش اعتمادبه‌نفسم را برای بازی در تیم ملی به هزار رساند. وقتی روی بازیکن عراق مرتکب خطای پنالتی شدم، پیش خودم گفتم که باعث ناراحتی 70 میلیون نفر شدم. برای همین گل رضا قوچان‌نژاد به عراق بیشتر از گل خودم به من چسبید.

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: جام ملت‌های استرالیا برای من خوش‌یمن بود. پنج سال در پست هافبک دفاعی بازی کردم، ولی فوتبالم به چشم نیامد. بعد از مصدومیت پژمان منتظری بود که کارلوس کی‌روش به من اعتمادبه‌نفس داد و برای تیم ملی بازی کردم.

پورعلی‌گنجی با اشاره دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل سوئد گفت: در بازی با سوئد مقابل زلاتان ابراهیموویچ بازی کردم. زلاتان برای خودش «تیر برقی» است! هر کسی به این بازیکن برخورد کند، خرد می‌شود! پیش خودم می‌گفتم اگر در بازی با سوئد خوب باشم از همان‌جا به فوتبال اروپا می‌روم که این‌طور نشد.

وی در مورد زدن ضربات سرش عنوان کرد: دوران کودکی به کنار ساحل می‌رفتیم تا والیبال ساحلی بازی کنیم. برای همین خوب برای سر زدن در فوتبال خوب درجا می‌پرم.

مدافع تیم ملی ایران درباره سختی‌های زندگی در چین گفت:  قبل از اینکه برای بازی در تیم تیانجین به چین بروم، حرف رضا شاهرودی را گوش کردم و با خودم تن ماهی، کنسرو و جوجه به چین بردم. سه ماه کارم همین بود که کنسروها را با برنج می‌خوردم. سه، چهار کیلو نیز وزن کم کردم.

پورعلیگنجی ادامه داد: بعد از فوت پدرم حتی کرایه اتومبیل هم نداشتم که از روستا به شهر بروم. همیشه سر راه می‌ایستادم تا یک آشنا رد بشود و مرا تا شهر برساند. بعد از پاس به تیم احسان ری رفتم. در آن مدت در یک اتاق کنار زمین زندگی می‌کردم و سه ماه ساندویچ  می‌خوردم.

وی با بیان اینکه جواد نکونام الگوی داخلی او بوده است، گفت: سبک فوتبالم به جواد شبیه بود. جواد کاپیتان بسیار خوبی بود. او یک بار سر بازی با بحرین سرم داد زد که با تمرکز بازی کنم. بعد از آن دیگر اشتباه نکردم. در فوتبال خارجی هم الگویم بالاک بود. البته می‌گویند سبک بازی‌ام در دفاع به راموس شبیه است، ولی راموس کجا و من کجا!

این مدافع در رابطه با اینکه گفته می‌شود، کمتر اهل دست و دلبازی است، گفت: من خسیس نیستم. یک روزی پسر نداری بودم. شاید هزار تومان برای من 100  هزار تومان بود. از خدا خواسته‌ام آنقدر به من پول بدهد که به ندارها بدهم.

فیلم این‌ گفت‌وگو را در زیر ببینید: 

* از حضور علیرضا جهانبخش در تیم آلکمار هلند گزارشی تهیه شده بود که فیلم آن را در زیر مشاهده می‌کنید: 

* در ادامه عملکرد لژیونرها مورد بررسی قرار گرفت:

* تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر در فیلم زیر قابل مشاهده است: 

* آخرین بحث برنامه، حواشی دیدار گیتی‌پسند و منصوری قرچک بود که در فیلم زیر می‌بینید: 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جنجال رحمتی و فردوسی پور برنامه90