سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انهدام باند کلاهبرداری با چک‎های جعلی در گلستان


محمدرضا اکبری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، اظهار کرد: در راستای طرح شکایت فردی مبنی بر وقوع کلاهبرداری به ارزش 2 میلیارد ریال با موضوع خرید لبنیات و وصول شکایت به پلیس آگاهی استان، ماموران با تشکیل تیم ویژه بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با استعلام انجام شده از بانک‎های موردنظر، جعلی بودن چک‎های صادره از سوی متهم اثبات شد و با تحقیقات پلیسی فرد موردنظر که ساکن استان مازندران بود، شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و در ابتدای انجام تحقیقات پلیسی، منکر هرگونه بزه انتسابی شد و سعی داشت تا ارتکاب جرم را به سایر هم‌دستانش منتسب کند و خود را بی‎گناه جلوه دهد.

اکبری تاکید کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات پلیس و ادله موجود علیه وی، در نهایت به جرم خود اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: متهم در اعترافاتش بیان کرد که با هم‌دستی دوستانش و با استفاده از مدارک جعلی، اقدام به دریافت دسته چک از بانک کرده و با استفاده از این دسته چک اقدام به خرید‎های کلان ‎کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: متهم در اعترافاتش درخصوص نحوه کلاهبرداری گفت که در ابتدا با مراجعه به شرکت‎ها و مراکز فروش، در چند مرحله اقدام به خرید نقدی می‎کرده و پس از جلب اعتماد خریدهای خود را به مبالغ بالا و با استفاده از چک‎های جعلی می‎کرده و قبل از تاریخ نخستین چک ارائه شده، متواری می‎شد.

شاکیانی از استان‎های فارس، کرمان، لرستان علیه این متهم شکایت مطرح کردند

اکبری گفت: متهم در خریدهای کلان نیز برای جلب اعتماد فروشنده، سند مالکیت املاک کم‎ارزش را با استفاده از روش جعل، به اسناد املاک با ارزش تبدیل می‎کرده و به عنوان ضمانت به فروشنده اراده می‎کرد.

وی اضافه کرد: تا به امروز شاکیان مختلفی از استان‎های فارس، کرمان، لرستان نیز شناسایی و شکایت خود را مطرح کرده‎اند.

اکبری در پایان ابراز کرد: در حال حاضر تلاش پلیس برای شناسایی سایر هم‌دستان این متهم نیز ادامه دارد.

برای عضویت در کانال ارتباطی خبرگزاری فارس ویژه استان گلستان کلیک کنید.

انتهای پیام/83004/ب30/ظ1004


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری با حساب های جعلی