فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



چه زمانی بعد تجربه و تبحر؛وزنه شهرت مشاوران فیلم فجر را کامل می‌کند


خبرگزاری فارس_گروه سینما:سینمای ایران همه ساله جشنواره فیلم فجر را برگزار می کند که تاکنون 33 سال از عمر آن گذشته است. این جشنواره همه‌ساله میزبان فیلم‌های ایرانی است و به دلیل عدم حضور فیلم های مهم از سراسر دنیا در این جشنواره بخش بین الملل آن از بخش سینمای ایران مجزا شد در این که چرا این دو بخش مجزا شد بحث های زیادی مطرح شده است که در حال حاضر بحثی درباره این مهم مطرح نیست.

اما اگر نگاه دقیقی به کارنامه سی و ساله این جشنواره بیاندازیم خواهیم دید همواره دبیر جشنواره فیلم فجر از دل سینما انتخاب شده است تا بتواند با اهالی این حوزه ارتباط بهتری داشته باشد و افرادی از اهالی سینما را مورد مشورت قرارداده که بتوانند از چالش هایی که در حین برگزاری جشنواره و قبل و بعد آن به وجود می آید به سلامت  عبور کند. دبیر جشنواره باید از بدنه سینما و از احوالات اهالی سینما به دقت مطلع باشد تا بتواند در تصمیم گیری ها موفق عمل کند.

مدیران سازمان سینمایی بهتر است یکبار دیگر تقویم شان را مرور کنند. جشنواره امسال فیلم فجر در بهبوحه دو انتخابات مهم در سطح کشور برگزار می‌شود و همه فیلم‌ها هم نمی‌توانند نظرات بسیاری از طیف های سیاسی کشور را تامین کنند و ممکن است از هر فیلم خوانش خاص و تعبیری برای یک طیف شکل بگیرد،ممکن است بحث های زیادی به وجود بیاید دبیر جشنواره باید دارای مشاورین باشد که بتوانند از کوران حوادث کشتی جشنواره را به سلامت بگذرانند و اهل تعامل با اهالی رسانه، طیف های سیاسی و سینماگران باشند این دو بازیگر، عزیز و قابل احترام هستند اما آیا می توانند در چالش های پیش رو که قطعاً شاهد آن خواهیم بود، مدیریت درستی داشته باشند؟ بهتر است در فرصت باقی مانده بهتر است دبیر جشنواره که به شخصه کارکرد قابل اغماضی در حوزه سینما ندارد از اهالی سینما که سالهاست در این عرصه فعالیت می کنند و دوره‌های مختلف برگزاری جشنواره را پشت سر گذاشته و در کوران حوادث این کشتی را به سلامت با مدیریت وتدبیر به سرمنزل مقصود رساندند بهره ببرند.

دبیر جشنواره فیلم فجر که پیش از این از حضور مشاوران مختلف در کنار خود خبر داده بود، تا بدین‌جای کار تنها بعد شهرت و مقبولیت را در کنار خود دارد و باید دید چه زمانی وجه شهرت و مقولبیت با تبحر و تجربه تکمیل خواهد شد،چرا که جشنواره فجر جای تمرین ایده‌های امتحان پس داده شده نیست و وجود افراد با تجربه می‌تواند ایده‌های جدید را موثر کند.

اگر نگاه دقیقی به ایده‌های ارایه شده از سوی جشنواره باشیم خواهیم دید که همه چیز تنها برای دیده شدن تعبیه شده است و به عنوان مثال ارایه ایده‌ای به عنوان کاخ مردمی از آن دسته ایده هایی است که هنوز ناپخته است.اگر بار دیگر سخنان امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار دهیم خواهیم دید ایشان در حوزه اقتصادی تاکید داشتند که ما با کاخ نشینی مخالف هستیم (نقل به مضمون) این چگونه تفکری است که ابتدا کاخ جشنواره برپا شد و بعد هم قرار است کاخ مردمی دایر شود چرا مخاطب را وادار به حضور در کاخ با قیمت بلیتی متفاوت با سینماهای دیگر می کنید و فاصله طبقاتی میان افراد جامعه را دو چندان می‌کنید؟

شاید مثال بارز لزوم تکمیل هرچه‌ زودتر حلقه مشاوران دبیر جشنواره فیلم فجر با بعد تجربه، اختلاف نظر ناخواسته‌ای بود که بین مدیر امور سینماهای جشنواره و مدیر روابط عمومی پیش آمد.مدیر امور سینماها معتقد بودند که برای صیانت از رای اهالی رسانه امسال بعد از گذشت سالها اهالی رسانه صاحب سینمای مستقل خواهند شد اما به فاصله چند ساعت مدیر روابط عمومی جشنواره گفت و گوی وی را تکذیب و تاکید کرد که هر خبری از کانال روابط عمومی جشنواره صحت دارد. اینجاست که حضور مشاورانی که سابقه حضور در سینما را دارند و می توانند به درستی مدیرانی که با وجود تجربه در عرصه‌های مختلف هنری و حتی اجرایی همین جشنواره فجر،تجربه مستقیم برگزاری را نداشته‌اند، راهنمایی کنند.

جشنواره فیلم فجر عرصه وسیعی است که مورد توجه قرار می گیرد. جشنواره‌ فیلم فجر جشنواره‌ای  مردمی و مورد توجه مخاطب است  که اگر نبود، نامش فجر نبود و زمان برگزاری‌اش دهه فجر انتخاب نمی شد. این جشنواره در دهه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود و همیشه کانون توجه مخاطبان عام و خاص بوده است پس بهتر است همانطور که دبیر جشنواره در همان روزهای اولیه صدور حکمش اعلام که قصد دارد فیلم فجر را به مسیر اصلی‌اش بازگرداند، ضمن توجه به ایده‌های جذاب و نو سعی در طراحی ریل‌ جدید نداشته باشیم و به اصالت‌های این جشنواره بازگردیم و دبیر جشنواره به این مهم توجه داشته باشد که جشنواره در کوران انتخابات قرار است برگزار شود و کسانی را مورد شور قرار دهد که بتوانند در چالش‌های پیش روی دبیر راه‌گشا باشند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/F1EQ3Q


ویدیو مرتبط :
عصبانیت مصطفی زمانی جشنواره فجر 91.وب سایت مصطفی زمانی