علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



درمان سرطان روده با داروی سندرم روده تحریک پذیر


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا، سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال شایع گوارشی است که با علایمی مانند اسهال، یبوست، شکم درد، استرس، خستگی مزمن و نفخ همراه است.
حدود 10 تا 23 درصد از جمعیت جهان و 10 تا 15 درصد از جمعیت آمریکا به این اختلال مبتلا هستند. هرسال حدود 2.4 تا 3.5 میلیون نفر بر اثر این عارضه در آمریکا به پزشک مراجعه می کنند. هزینه های ناشی از این عارضه شامل درمان، مراقبت های پزشکی، کاهش بهره وری و غیبت در محل کار حدود 21 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.
معمولا برای درمان این عارضه، از قرصی به نام linaclotide استفاده می شود که در سال 2012 میلادی، به تایید سازمان غذا و دارو رسیده است. مطالعات جدید نشان می دهد این دارو در برابر سرطان روده بزرگ، به ویژه در افراد چاق، نقش محافظتی دارد. احتمال بروز سرطان روده بزرگ که اکنون دومین سرطان کشنده در آمریکا محسوب می شود، در افراد چاق دو برابر افراد لاغر است. محققان احتمال می دهند که ارتباط سرطان روده با چاقی، به دلیل نقش بافت چربی در کاهش فرآیند سوخت و ساز بدن باشد.
سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و چهارمین علت مرگ ناشی از سرطان است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در سال 2011 میلادی 51 هزار و 783 نفر بر اثر این بیماری جان خود را در آمریکا از دست دادند. نتایج این تحقیقات در نشریه Cancer Research منتشر شده است.
علمی (6) ** 9259**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درمان آی بی اس سندرم روده تحریک پذیر با معنویت درمانی