سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زاکانی: منافع ملی کشور فراتر از جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی است


به گزارش ایرنا «علیرضا زاکانی» عصر جمعه در جمع دانشجویان بسیجی در سالن امام (ره) پردیس فارابی قم با بیان اینکه «در امورات اساسی نباید جناحی و گروهی فکر کنیم، چرا که این خطا است« اظهار کرد: در بحث برجام، برجامی معتبر است که نامه رهبر معظم انقلاب تکمیل کننده آن است.
وی با بیان اینکه نامه رهبری اشکال های ذاتی برجام را به حداقل حدی که قابل تحمل باشد و به اصل انقلاب آسیب نزند، تقلیل می دهد، تصریح کرد: خواهش ما از دولت و مجلس این است، که دست به دست بدهند تا با رفع مشکلات برجام از آسیب وارد شدن به کشور جلوگیری کنند.
زاکانی همچنین با بیان اینکه آمریکایی ها زیر بار همین برجام هم نخواهند رفت، گفت: در حالی که عده ای در داخل کشور دل خود را به برجام خوش کرده اند، آمریکا به دنبال آن است که از فردا برای حقوق بشر و مسایل منطقه بهانه بیاورد.
وی با بیان اینکه «در قضیه برجام آن عنصری که در دولت این موضوع را دنبال می کرد، عنصر متأخر بود اما آن عنصری که در مجلس این موضوع را دنبال می کرد، عنصر واقع گرای صرف بود» تصریح کرد: این دو عنصر به یکدیگر سرویس می دهند و با هم مشارکت و همکاری و قرابت و نزدیکی دارند و با هم کار مشترک تعریف می کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «هر چقدر تلاش شد تا موافقان برجام را متوجه اشتباهشان کنیم، آنها زیر بار نرفتند و کار خودشان را انجام دادند» تصریح کرد: به نظر من باید بعد از نامه رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری بیدار شده باشند.
وی با بیان اینکه پس از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی معلوم شد یک عده در مجلس بی دقتی کردند، گفت: بدون شک اگر دقت لازم صورت می گرفت، بهتر می شد عمل کرد.
زاکانی با بیان اینکه برجام دارای نقاط خوب و بد است، اضافه کرد: اگر به آن 10 ویژگی شورای عالی امنیت ملی و 9 بند مصوب مجلس شورای اسلامی و به خصوص 9 بندی که در بخش سوم نامه رهبری آمده، توجه شود، بدی های آن تقلیل پیدا می کند و منافع آن بیشتر می شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق گفته دوستان ما در دولت، این کارها انجام شده اما طبق بررسی های ما این طور نیست؛ لذا اگر دقت صورت نگیرد، کشور آسیب های جدی می بیند.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه ملاک موفقیت، پیروی از اصل ولایت فقیه است، تصریح کرد: هر کس در نظام اسلامی برای رسیدن به موفقیت از این اصل پیروی نکند، علاوه بر خود، دیگران را هم گرفتار می کند.
زاکانی با بیان اینکه آرمان گرای واقع بین در بیان رهبر معظم انقلاب به معنای جذب حداکثری و دفع حداقلی است، تصریح کرد: نباید ما در افراد و گروه ها متوقف شویم بلکه باید برویم، آن لایه ای که مطلوب ولی فقیه است را تقویت کنیم.
وی در ادامه با ضروری خواندن همراهی با دولت در راستای خدمت به مردم، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی چوب لای چرخ دولت گذاشته شود، تا به مردم خدمت نکند به کشور خیانت شده است.
وی افزود: ما هر اقدامی که منجر به آسیب رسانی به دولت برای جذب رأی گروه های رقیب دولت شود، را قبول نداریم؛ چراکه با مبانی اصولگرایی در تضاد است.
زاکانی تصریح کرد: در مقابل، اگر هر بخش از اصولگرایی بخواهد با دولت وحدت سیاسی کند، به معنای اینکه لیست مشترکی در انتخابات بدهد نیز برای ما قابل پذیرش نیست؛ زیرا یک رفتار غیر اصولگرایانه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمان حاضر نظام اسلامی قابل مقایسه با 37 سال گذشته خود نیست، تصریح کرد: نظام اسلامی هم اکنون در جهان در اوج قدرت قرار دارد؛ به نحوی که حتی کشوری مانند روسیه هم منافع خود را در چارچوب منافع انقلاب اسلامی تعریف می کند.ک/3
شبک**7403**6133**1504

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
راز اصولگرایی و اصلاح طلبی در برنامه راز