سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رایگان شدن داروی دیابتی‌ها در گرو پوشش بیمه‌ها است/ اختصاص منابعی از عوارض بر کالاهای آسیب‌رسان به بیمه‌ها


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سیدحسن هاشمی در همایش بین‌المللی راهبری دیابت ایران گفت: 70 درصد مرگ و میرها در دنیا به علت بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی، بی‌تحرکی، مصرف سیگار و عادت‌های نادرست غذایی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرنشینی و تغییر الگوی زندگی موجب افزایش بیماری‌های غیرواگیر شده است، گفت: چهار گروه اصلی بیماری‌های غیرواگیر شامل قلبی و عروقی با 5 میلیون مرگ، سرطان با 3 میلیون مرگ، تنفسی با 4 میلیون مرگ و دیابت با 5 میلیون مرگ می‌شود.

وزیر بهداشت، دیابت را یکی از مهمترین بیماری‌های غیرواگیر در دنیا دانست و گفت: بالاترین بار بیماری‌های غیرواگیر در ایران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و تصادفات است.

وی با اشاره به ابتلای نزدیک به 400 میلیون نفر در دنیا به دیابت گفت: طبق پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی، سال 2035 این عدد به 600 میلیون می‌رسد.

وزیر بهداشت، شیوع دیابت در دنیا را 3.7 درصد عنوان کرد و گفت: از هر 12 نفر یک نفر دیابت دارد و از هر 2 مبتلای به دیابت یک نفر از بیماری خود بی‌اطلاع است.

به گفته هاشمی، در هر 6 ثانیه یک نفر در دنیا به علت دیابت جان خود را از دست می‌دهد و اکنون در کشور ما 4.5 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند.

وی در مورد مبتلایان به دیابت گفت: 2 میلیون ایرانی از ابتلای خود به دیابت بی‌خبر هستند و 5 میلیون نفر نیز در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. همچنین بیشتر دیابتی‌ها در کشورهای فقیر و کمتر توسعه‌یافته مشاهده می‌شوند.

وزیر بهداشت دیابت را یکی از عوامل اصلی کوری دانست و گفت: احتمال ابتلا به کوری در بیماران دیابتی 25 برابر دیگر افراد است و دیابتی‌ها 17 برابر سایر افراد خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی دارند.

وزیر بهداشت احتمال قطع عضو در دیابتی‌ها را 15 تا 40 درصد بیشتر از سایر افراد دانست و گفت: هزینه‌های دیابت سرسام‌آور است و بیشتر آن مربوط به مردم می‌شود.

هاشمی توجه به سلامت مردم را از اولویت‌های دولت دانست و از بیمه‌ها خواست تا جهت کاهش پرداختی مردم، تمام خدمات دیابت و فشار خون را تحت پوشش قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: دیابت قابل پیشگیری است و طرح تحول نظام سلامت به ما یادآوری کرد که پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود، بر همین اساس، وزارت بهداشت امسال پیشگیری را سرلوحه خود قرار داده و سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تهیه و به تأیید رئیس‌جمهور و رئیس مجلس رسید.

هاشمی تاکید کرد: مبتلایان به دیابت مخصوصاً دیابت نوع یک بیشتر در دهک‌های یک تا 5 حضور دارند و بنابراین لازم است که بیمه خدمات آنها را پوشش دهد، چرا که به عقیده من، هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است.

به گفته وزیر بهداشت، اگر بیمه‌ها همکاری لازم را داشته باشند، داروهای بیماران دیابتی به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

وی در پایان، به منبع درآمد بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت کنار بیمه‌ها حضور دارد و از آنها حمایت می‌کند تا منابعی را از عوارض بر کالاهای آسیب‌رسان و موادی که موجب چاقی، دیابت و فشار خون می‌شود داشته باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بیمه ایران عهده دار تعهدات بیمه توسعه شد