سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیرخارجه ترکیه: برای حل مسایل با روسیه باید کانالهای دیپلماتیک باز باشد


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آنکارا، مولود چاووش اوغلو در دیدار با اتباع روس ساکن شهر آنتالیا ، بحران جاری در روابط ترکیه و روسیه را یک بحران ناخواسته خواند و گفت: اعتقاد دارم که این بحران را پشت سرخواهیم گذاشت و روابط خود را بیش از گذشته توسعه خواهیم داد.
وی با تاکید بر لزوم ادامه دیالوگ بین ترکیه و روسیه گفت: یک دیدار بسیار مفید با لاوروف وزیر خارجه روسیه در بلگراد داشتم و تمامی مسایل موجود بین دو کشور را در یک جو مثبت مورد بررسی قرار دادیم.
چاووش اوغلو گفت: داشتن دیدگاههای متفاوت از سوی مسوولین دو کشور امری طبیعی است ولی برای کاهش این تفاوتها باید دیالوگ ادامه یابد.
چاووش اوغلو با عنوان اینکه بیانات تند و سخنان دروغ در زمینه دو کشور موجب سردی در روابط بین مردم ترکیه و روسیه می شود خواهان اجتناب از این مساله شد و گفت: ترکیه با روسیه طرحهای بسیار مهمی را در دست اجرا دارد و طرحهای مهمی را نیز اجرا خواهد کرد و روسیه دومین شریک تجاری بزرگ ترکیه است و با لحاظ این مساله برای حل مسایل فیمابین دیپلماسی بین دو کشور باید فعال باشد.
روابط ترکیه و روسیه در بعد از اسقاط جنگنده روسیه از سوی ترکیه در هفته های گذشته به سردی گرایید و روسیه یک سری تحریمها علیه ترکیه را به مورد اجرا گذاشته است.
خاورم**2012**1586

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ترکیه خواستار ادامه روابط دیپلماتیک با روسیه شد