فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کشور نیازمند بازسازی اخلاقی است


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عبدالله جاسبی عصر روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از استاد نصرت الله ضرغام به پاس سه دهه تلاش وی در عرصه مدیریت علم و فرهنگ، افزود: تواضع و فروتنی ایشان در تمامی سال های فعالیتشان چه در زمانی که در مسند قدرت و چه در زمانی که یک عضو هیات علمی ساده بودند از خصوصیات بارز ایشان است درحالی که هم اکنون جامعه ما دچار نفاق، چاپلوسی و تملق گویی است و تصور می کنم در این حوزه نیازمند بازسازی جدی اخلاق هستیم.
وی اظهارداشت: همچنین ایشان در تمامی سال های فعالیتشان با جناح های مختلف اصولگرایان و اصلاح طلبان موفق عمل کردند که این نیز نشان می دهد ما در جامعه فعلی نیازمند وجود چنین مدیرانی هستیم تا در آینده فضای علمی سالمی در کشور داشته باشیم و و اینگونه نباشد که با اندک اختلاف سلیقه ای افراد را حذف کنیم.
وی تصریح کرد: پس از ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مسئولان و مردم باور نداشتند که این دانشگاه در کشور پا بگیرد اما زمانی که ما این کار بزرگ را شروع کردیم آرمان های بلندی داشتیم، گرچه نمی دانستیم چه مسیر پر از سنگلاخی را پیش رو داریم.
به گفته جاسبی، در آن زمان پس از گذشت چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی فضای کشور به سمت حاکمیت دولت بود و قبول نمی کردند نام بخش خصوصی برده شود و اگر کسی این موضوع را مطرح می کرد به نظر می رسید که طرفدار سرمایه داری است.
وی گفت: البته در آن زمان امام خمینی (ره) این سد را شکستند و از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند تا این دانشگاه پا گرفت.
وی اضافه کرد: کسانی که در آن زمان با ما همکاری کردند، از جایگاه رفیعی برخوردار بودند به طوری که در سال 1361 با استاد ضرغام آشنا شدم ایشان را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد واحد رشت انتخاب کردیم که پس از آن ایشان به عنوان رئیس دانشگاه گیلان نیز منتخب شد و در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با ما همکاری کرد. خوشحالم که امروز از یک چهره پیشتاز در ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی کشور قدردانی می شود .
وی افزود: در دهه 80 تا سال 90 زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی را ترک کردم برای ارتقای کیفی دانشگاه آزاد اسلامی شورایی را تحت عنوان مرکز علوم فناوری های پیشرفته ایجاد کردیم که در آن از شخصیت های ارزشمند و نخبه به کارگرفته شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آن زمان با ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کردیم چتری را برای حمایت از اساتید و افراد برجسته ای که در فضای بد آن زمان کنار گذاشته شده بودند، باز کنیم و آنان را در دانشگاه آزاد جذب کردیم.

** تبدیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنیاد علمی ایران
جاسبی ادامه داد: تلاش داریم شورای عالی انقلاب فرهنگی را به بنیاد علمی ایران تبدیل کنیم که این نیز به همکاری با شخصیت های برجسته کشور بستگی دارد که قابلیتی برای ما به شمار می رود.
وی تصریح کرد: خوشحالم طی سال های اخیر از افراد ارزشمند در زمان حیات آنان قدردانی می کنیم که امیداریم این موضوع در کشور نهادینه شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از تمبر یادبود آئین تجلیل از دکتر نصرت الله ضرغام با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری رونمایی شد.
همچنین در این آئین لوح تقدیر از سوی نماینده سازمان ملل متحد در ایران به پاسداشت خدمات ایشان اهداء شد.
اقتصام(3)9186**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نوسازی و بازسازی مدارس تهران نیازمند توجه مسولان