سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش قیمت نفت در میان تردیدها برای همکاری عربستان با اعضای اوپک/ نفت بشکه‌ای 45.40 دلار


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه عربستان متعهد شد تا در راستای ثبات قیمت نفت همکاری کند، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد افزایش یافت اما تقویت ارزش دلار آمریکا و انتظار برای افزایش ذخایر نفتی این کشور مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال 57 سنت افزایش یافت و 45.40 دلار فروخته شد درحالی‌که نفت خام امریکا با افزایش 61 سنتی 42.36 دلار در هر بشکه فروخته شد.

بانک «ای‌ان‌زد» در یادداشتی اعلام کرد: «تمرکزها به سوی نشست آتی اوپک معطوف شده و امید است که اندکی کاهش تولید صورت گیرد. اظهارات اعضای اوپک احتمالا سبب می‌شود که این احساس ادامه یابد.»

عر بستان سعودی در نوامبر 2014 نشست پیشین اوپک با بهانه حفظ سهم در بازار مانع از کاهش تولید این سازمان شد.

کابینه این کشور روز گذشته چند روز پیش از نشست اوپک اعلام کرد: این کشور آماده است تا با کشورهای عضو اوپک و غیر اوپکی برای ثبات بازار همکاری کند.

اما هنوز برخی نسبت به اینکه اظهارات عربستان به تغییرات چشمگیری در سیاست‌گذاری آن منجر شود، ابراز تردید می‌کنند.

دنیل انگ تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «از آنجایی که هنوز هیچ چیز قطعی رخ نداده، ما هنوز در مورد این احتمال (کاهش تولید) تردید داریم... ما فکر می‌کنیم که نشست دسامبر 2015 اوپک نیز بار دیگر بدون نتیجه خاصی باشد.»

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار