سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام سه میلیون تومانی باید شجره نامه ببرند


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پرویز فتاح در همایش حقوقی وکلای نیکوکار که در محل کمیته امداد در حال برگزاری است، اظهار داشت: در ابتدای سال جاری تغییراتی در کمیته امداد در اساسنامه و هیئت امنا افتاد و بنده به عنوان خادم مردم و جامعه هدف از طرف مقام معظم رهبری معرفی شدم.

وی ادامه داد: در اساسنامه ابلاغ شده با صراحت بحث‌های کمک حقوقی و قضایی به مددجویان و تعامل با قوای سه گانه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و در طول این مدت ما نیز براین موضوعات توجه ویژه ای داشتیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه جامعه هدف ما محرومان و نیازمندان هستند افزود: این افراد حقیقتا جزو مستضعفین هستند و مشاهده وضعیت نشان می‌دهد وضع خوبی حاکم نبوده و در شأن نظام اسلامی نیست. حتماً امام عظیم الشأن کمیته امداد را برای این مسائل ایجاد نکردند که دائمی بوده و جامعه هدف چند میلیونی داشته باشد.

فتاح خاطرنشان کرد: امام کمیته امداد را به عنوان یکی از اولین دستگاه‌های انقلابی راه انداختند تا آنچه از رژیم قبل به ارث مانده بود تمام شود. اما جنگ، تحریم و سوءمدیریت امثال بنده دست به دست هم داد تا با این وضعیت فعلی روبرو باشیم. کمیته امداد با ریشه‌های فقر درگیر نیست. به دلیل وضعیت اقتصادی کشور فقر تولید می‌شود و با این وضعیت اگر نهادهای حمایتی مضاف نیز شوند، بازهم به جایی نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: جامعه هدف ما اقشاری هستند که با دلایل مختلف به سمت امداد آمده اند. اما اگر علل آن را بپرسیم مختلف است. آن قلمی که حکم زندان می‌دهد لابد یک حکم نانوشته دارد که خانواده زندانی به سمت کمیته امداد برود. درحال حاضر 50 هزار خانواده ما از خانواده‌هایی هستند که مرد آنها در زندان بوده و این روند درحال افزایش است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: بخشی از مشتریان ما را اعتیاد می‌سازد بخشی دیگر از طریق رخدادهایی مثل طلاق، تصادفات، معلولیت‌ها و فوت‌ها به ما می‌پیوندند. بیماری‌های صعب العلاج نیز عاملی مشتری ساز برای کمیته امداد است اما باید بدانیم که اینها از روز اول مشتری ما نبودند بلکه همین عوامل آنها را به سمت کمیته امداد سوق داده است.

فتاح با اشاره به اینکه نظام اسلامی آمده است تا فقر را برطرف و عدالت را برقرار کند، افزود: اینکه در نظام ما فقر تولید می‌شود بیماری بزرگی است و همه مسئولان در برابر آن مسئولیت دارند. ما به معیشت، مسکن، ازدواج، درمان، تحصیل و ... مددجویان می‌رسیم که البته ناکافی است. ابعادی از زندگی آنها مغفول است که به ریشه‌هایآمدن آنها به کمیته امداد برمی‌گردد.

وی خطاب به وکلای نیکوکاری که با کمیته امداد همکاری می‌کنند، گفت: مددکاری شما می‌تواند زندگی آنها را زیر و رو کند اگر مشاوره‌ای داده و احقاق حقوق شود شاید به کمیته امداد نیاز پیدا نکنند. من این سمت را به شما تبریک می‌گویم چرا که مددکاری یک سمت بزرگ است و با این نگاه کمیته امداد از پیچیدگی زندگی این مددجویان تاحدود زیادی کاسته می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: کار کمیته امداد پیشگیری است واگر این اقدام را انجام ندهد زندگی این قشر آسیب پذیر دچار معضلات پیچیده تری می‌شود که هزینه‌بر خواهد بود و دامان مسئولین نظام را می‌گیرد.خوشبختانه رسیدگی کمیته امداد موثر بوده اما اگر می‌خواهیم تخلفات کمتر شود باید چتر کمیته امداد گسترده تر شود.

فتاح با بیان اینکه خواستگاه بزرگان عالم از این نوع خانواده‌ها بوده است، تصریح کرد: نخبه‌های زیادی در میان این خانواده‌ها زندگی می‌کنند و بنای ما بر توانمندی آنها است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بال عاطفی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: ما در میان مددجویان افراد مسیحی، ارمنی واهل سنت نیز داریم و این هنر رهبرماست که چنین نگاهی را در جامعه حاکم کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به جلسه ای که اخیراً میان کمیته امداد با مسئولین بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، گفت: مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام سه تا 10 میلیون تومانی باید شجره نامه ببرند اما وقتی از مسئولین بانک‌ها پرسیدم این مددجویان پس در دریافت وام چقدر عدم وصول دارند تنها یکی از آنها پاسخ داد که این رقم از یک درصد هم کمتر است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد تا سقف 75