سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه کشورهای کوچک اقیانوس آرام به اجلاس پاریس/ هشدار به جهان


به گزارش ایرنا، 'بنیگنو آکینو' رئیس جمهوری فیلیپین که کشورش یکی از آسیب پذیرترین نقاط نسبت به تغییر آب و هوایی در جهان است، روز گذشته در سخنرانی خود در اجلاس تغییرات جوی در پاریس از رهبران جهان خواست به کشورهایی که بیشتر در معرض خطر تغییرات جوی قرار دارند، کمک کنند.
وی هشدار داد در صورتی که وضعیت کشورهایی که در معرض خطر قرار دارند جدی گرفته نشود برخی از این کشورها از روی نقشه زمین محو می شوند.
رئیس جمهوری فیلیپین به طور ویژه خواستار انجام توافق هایی شد که بر اساس آن کمک های مالی با هدف مقابله با خطرات جوی در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار گیرد.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، آکینو که ریاست نشست آسیب پذیری تغییرات جوی را بر عهده داشت، گفت: از ما خواسته شده است پیشنهاد کمک های مالی به کشورهای در حال توسعه نیازمند را ارائه کنیم.
در نشست آسیب پذیری تغییرات جوی کشورهای کوچکی شرکت داشتند که به دلیل گرم شدن زمین با خطرات زیاد ناشی از تغییرات جوی مواجه هستند.
افغانستان، اتیوپی، مالدیو، تانزانیا، بنگلادش، غنا، نپال، تیمور شرقی، باربادوس، کنیا، تووالو، بوتان، کیریباتی، رواندا، وانوآتو، کاستاریکا، ماداگاسکار و ویتنام از جمله کشورهای شرکت کننده در نشست آسیب پذیری تغییرات جوی بودند.
رئیس جمهوری فیلیپین با اشاره به اینکه از سال 2010 تاکنون بلایای مختلف باعث کشته شدن بیش از 50 هزار نفر در این 20 کشور شده است، تصریح کرد که آسیب های اقتصادی تغییرات جوی برای این کشورها حدود 50 میلیارد دلار است که در صورت رسیدگی نکردن به این مشکل، آسیب های اقتصادی تا سال 2030 به بیش از 10 برابر میزان کنونی افزایش می یابد.
هزاران فیلیپینی روز شنبه این هفته با برگزاری تظاهرات و تجمعاتی تقاضای خود را از نشست تاریخی پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی مطرح کردند.
طوفان های سهمگین و مداوم چند سال اخیر جان هزاران نفر را در فیلیپین گرفته و همچنان هزاران نفر به دلیل این طوفان ها که ناشی از تغییرات آب و هوایی است، آواره و بی سرپناه هستند.
'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا نیز که کشورش از نظر تولید گازهای گلخانه ای در رده سیزدهم جهان قرار دارد، در نشست پاریس از عزم کشورش برای کاهش 26 تا 28 درصدی گازهای گلخانه ای تولید شده توسط این کشور تا سال 2030 خبر داد.
وی گفت: این عدد که توسط برخی از مخالفان یک شوخی عنوان شده، هدف اصلی ماست و در آن تغییری نخواهیم داد.
نخست وزیر استرالیا همچنین خواستار دریافت کمک مالی یک میلیارد دلاری در پنج سال آینده از طرف صندوق آب و هوای سبز از جمله پراخت 200 میلیون دلار وعده داده شده در اوایل سال جاری شد تا به وسیله آن به کشورهای جزیره ای منطقه کمک شود.
چشم اندازی که اکنون 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا خواستار انجام آن است پیش از این توسط 'تونی ابوت' نخست وزیر سابق استرالیا مطرح شد و وی نیز بر کاهش 26 درصدی گازهای گلخانه ای تاکید کرده بود.
برنامه کاهش 26 درصدی گازهای گلخانه ای که توسط استرالیا مطرح شده براساس مقدار تولیدشده این گاز در سال 2005 است که به رقم 532 میلیون تن کربن رسید و در صورت کاهش 26 درصدی تا سال 2030 حدود 138 میلیون تن از گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.
استرالیا در کنار کشورهایی همچون کانادا و آمریکا بالاترین میزان دی اکسید کربن را تولید می کنند و این میزبان بالاتر از میزانی است که چین با در نظر گرفتن جمعیت بالای خود تولید می کند.
اندونزی در حوزه جنوب شرق آسیا نیز به دلیل تخریب جنگل ها، آتش سوزی و جنگل زدایی نقش مهمی در تولید گازهای گلخانه ای دارد و در صورتی که وعده جاکارتا برای کاهش گازهای گلخانه ای نیز شعار سیاسی روز باشد، می تواند آینده آب و هوایی این منطقه از جمله سرنوشت کشورهای جزیره ای واقع شده در آبهای اقیانوس آرام را با تهدیدات جدی مواجه کند.
اندونزی به عنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا پیش از این متعهد شده بود سطح تولید گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2020 به 26 برساند که این رقم را با افزایش سه درصدی به 29 درصد تا سال 2030 رساند.
سهم اندونزی در تولید گازهای گلخانه ای جهان حدود یک ونیم درصد است و بر اساس اعلام 'ناسا' آتش سوزی های اخیر در این کشور منجر به تولید حدود 600 میلیون تن گازهای گلخانه ای شده که معادل کل گازهای گلخانه ای تولید شده آلمان در یک سال است.
مالزی که در همسایگی اندونزی واقع شده و از تاثیرات آلودگی ناشی از سوختن جنگل های اندونزی همواره آسیب دیده است نیز مصمم به کاهش 35 درصدی گازهای گلخانه ای است.
این کشور 30 میلیونی با مساحت حدود 360 هزار کیلومتر مربع بر اساس معادلات و استاندارهای مربوط به حجم گازهای گلخانه ای و تولید ناخالص داخلی متعهد به کاهش 40 درصدی گازهای گلخانه ای تا سال 2020 است.
آساق**241**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مستند کشنده ترین حیوانات جهان - کرانه های آسیایی اقیانوس آرام - National Geogrphic World Deadliset Animals Asia Pacific