علت قطعی برق پیرانشهر یخ‌زدگی کابل‌های انتقال برق است


مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: برودت هوا به دنبال برف سنگین و کولاک موجب قطع جریان برق شهرستان پیرانشهر از ظهر روز جمعه شده است.

امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، با بیان این‌که برف و کولاک شدید ارتفاع برف در محورهای مواصلاتی این شهرستان را به بیش از دو متر رسانده است، افزود: هم اکنون برودت هوا در این منطقه به ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز کاهش پیدا کرده است و سرمای شدید موجب یخ زدگی کابل‌های انتقال برق در دکل‌های ۱۳۲ کیلو ولت شده و به این علت جریان برق این شهرستان قطع است.

وی با بیان این مطلب که همکاران اداره برق استان در حال تلاش برای رفع مشکلات برای اتصال مجدد برق هستند، افزود: متاسفانه ۴۰ درصد شهرستان برق ندارند و تلاش برای اتصال جریان برق ادامه دارد.

وی گفت: قطع جریان برق موجب قطع شدن جریان آب این شهرستان نیز شده بود که با استقرار ژنراتورهای سیار درصدد تامین آب شرب شهرستان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی تصریح کرد: جریان گاز در این شهرستان برقرار است و هم اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان پیرانشهر در 145 کیلومتری مرکز استان و در جوار کشور عراق و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

بارش نخستین برف زمستانی که از بامداد روز چهارشنبه در آذربایجان غربی و به ویژه مناطق جنوبی این استان آغاز شده، بیشتر شهرها و روستاهای این منطقه را سفیدپوش کرده و موجب کندی تردد در محورهای مواصلاتی این منطقه شده است.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رعد و برق کابل برق را ترکوند