هیئات مذهبی عامل دوام و بقای نام حضرت اباعبدالله(ع) هستند


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: هیئات مذهبی عامل دوام و بقای نام حضرت اباعبدالله(ع) و مکتبی که آن بزرگوار، خودشان و اصحاب و یارانشان فدای آن شدند، هستند.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اصغر دستغیب در مراسم اهداء پرچم متبرک شاهچراغ(ع) به مسئولان هیئات مذهبی شیراز، گفت: خداوند متعال اسباب حفظ سینه به سینه آیین الهی اسلام را فراهم آورده و خون پاک و مطهر سیدالشهدا امام حسین(ع) وسیله‌ای برای بیمه شدن دین اسلام بود.

او اضافه کرد: به طور قطع تمام آنانی که پیام این خون را رساندند و نخستین آنان حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند، کسانی هستند که علامت و نشانه حافظان دین مبین را با خود دارند و از همین منظر، نقش هیئات مذهبی و پرچمداران مکتب حسینی نقش بسیار موثر و ثابتی است و کسانی که این توفیق را یافته‌اند باید به خود ببالند که توفیقات الهی بی مقدمه و بدون تمهیدات نیست.

وی گفت: سنت الهی تعظیم شعائر حسینی از دیرباز مطرح بوده و مقطعی خالی از آن وجود نداشته و حتی در شرایطی که برخی طاغوت‌ها و سلاطین آن را محدود و ممنوع کردند در همین شهر شیراز بعضی هیئات در زیرزمین خانه‌ها نام امام حسین(ع) را زنده نگاه داشتند و سینه زنی بر مصائب حسینی را ترک نکردند.

دستغیب با اشاره به سیر تحول در هیئات مذهبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز در تمام میهن اسلامی به شکل مرتب و منظم با شعارهای سنجیده شده مراسم عزاداری برگزار می‌شود و باید توجه داشت که حفظ سنت‌ها و عمیق شدن مفاهیم در تعلیم و تربیت نسل جوان تاثیر بسیاری می‌گذارد و آنها را به سمت و سوی راه اباعبدالله رهنمون می‌کند و ما به این روحیه نیاز داریم که دائما در جامعه رو به فزونی باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
امام حسین (علیه السلام ) عامل بقای دین است