سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی پیشتاز مبارزه با مالاریا


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علی جعفریان در نشست خبری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت با اشاره به مرور بر تاریخچه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه پنجاهمین سال از تأسیس آن اظهار داشت: هنگام تأسیس دانشگاه تهران در سال 1313 که هم‌زمان با تشکیل دانشکده پزشکی بود، زمینه‌های مناسبی برای آغاز پژوهش‌های پزشکی فراهم آمد. تحقیقات طبی در دانشگاه تهران با تأسیس کرسی انگل‌شناسی و بخش تجسس در سال 1319 و با تجدیدنظر در برنامه‌های آموزشی دانشکده پزشکی به طور رسمی پی‌ریزی شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در این زمان، عملیات محدودی در زمینه مبارزه با مالاریا در برخی از نقاط کشور انجام می‌شد، که با توجه به اهمیت بیماری‌های انگلی که مبتلایان به آن جمعیت قابل ملاحظه‌ای را در کشور به خود اختصاص داده بودند و تعدادی از مرگ و میرها نیز به این مسئله اختصاص داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیشتاز بودن در زمینه مبارزه با مالاریا است، عنوان کرد: دانشکده بهداشت با بیش از نیم قرن سابقه درخشان در حوزه آموزش و پژوهش، زیرساخت‌های بسیار قوی، طیف وسیعی از رشته‌ها و گروه‌های آموزشی همچنین بهره‌مندی از اساتید فرهیخته به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران و تنها قطب علمی آموزش علوم بهداشتی کشور به شمار می‌رود.

جعفریان به ویژگی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و بیان داشت: قدمت، وسعت و زیرساخت‌های قوی، قطب علمی بودن آموزش علوم بهداشتی کشور و تنوع بالای رشته‌ها و گروه‌های آموزشی از ویژگی‌های مهم این دانشکده به شمار می‌رود.

وی افزود: تعداد بالای دانش‌آموختگان و دانشجویان خارجی در حال تحصیل و اینکه بیش از نیمی از اعضای هیأت علمی، مرتبه علمی استاد یا دانش‌یار دارند، از دیگر ویژگی‌های این دانشکده است.

به گفته وی، بیش از 80 درصد دانشجویان این دانشکده در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند و این دانشکده نیز از ایستگاه‌های پژوهشی فراوان در نقاط مختلف کشور و آزمایشگاه‌های مرجع و ملی فعال برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت این دانشکده ارائه باکیفیت‌ترین خدمات آموزشی، تقویت و پژوهش‌های کاربردی و نو، تحلیل سیاست‌های نظام سلامت، رصد شاخص‌های بهداشتی و ایجاد ارتباط مستمر و قوی با سازمان‌های تأثیرگذار داخلی و بین‌المللی است.

جعفریان در ادامه به برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت اشاره کرد و افزود: پوشش همگانی سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دو محور مهم این کنفرانس به شمار رفته و دانشگاه علوم پزشکی تهران به این دو محور توجه ویژه دارد.

وی در رابطه با پوشش همگانی سلامت گفت: دو موضوع دسترسی به خدمات و بیمه دو جزء مهم این پوشش همگانی به شمار رفته و همچنین همه مردم باید بتوانند خدمات باکیفیت و استاندارد را با دسترسی آسان داشته باشند که این مسئله در گرو دو موضوع آموزش و ضوابط و استانداردها است.

وی در پایان، جمعیت بیمه شده کشور را حدود 98 درصد اعلام کرد و گفت: این مسئله پله مهمی در پوشش همگانی سلامت به شمار می‌رود و به این معنی بوده که هر که نیاز به مراجعه دارد، از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شود. خوشبختانه این موضوع در کشور ما به خوبی انجام شده و حتی در کشورهای اروپایی که این مسئله را بیان می‌کنیم، این وسعت بیمه برای آنها جای تعجب دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شوخی لاریجانی با وزیر بهداشت در همایش هییت امناهای دانشگاه‌های علوم پزشکی