سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معافیت مالیاتی، گمرکی و سربازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سورنا ستاری در همایش و نمایشگاه فناوری سلامت اظهار داشت:‌ در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان قانون بسیار خوبی داریم و بر همین اساس توانستیم در سال جاری 1500 شرکت دانش‌بنیان را برای آنها معافیت مالی اجرا کنیم.

وی افزود: برای برخی از این شرکت‌های دانش‌بنیان معافیت گمرکی را پیاد‌ه‌سازی کرده‌ همچنین معافیت‌های سربازی را برای شرکت‌های شاخص لحاظ کرده‌ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه لیزینگ شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه پیدا کرده است، عنوان داشت:‌ ارائه تسهیلات این شرکت‌ها سبب افزایش تولید‌های آنها می‌شود، البته باید توجه کرد در این زمینه مشکل فرهنگی جدی وجود دارد و اقدامات پژوهشی انجام آن لازم است.

ستاری ضمن تشکر از وزیر بهداشت به جهت همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تغییر نگرش جدی در حوزه پژوهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام گرفته در حالی که پیش از این بیشترین توجه به بحث بالینی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئله پژوهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت شده است،‌اظهار کرد: در علوم بین‌ رشته‌ای نیز اتفاقات خوبی رخ داده البته این تغییرات نگرشی کافی نیست و باید بیشتر و جامع‌تر اجرایی شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به نوشته بین وزارت علوم و بهداشت اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر مرزهای بین این دو وزاتخانه شکسته شده و در حوزه‌های نانو طب بازساختی، تجهیزات پزشکی و غیره اشتراکی میان دو وزارتخانه وجود دارد تا هماهنگی‌های آن در حال انجام است و اتفاقات جدیدی در این حوزه صورت می‌گیرد.

ستاری در رابطه با موضوع اساتید سرآمد بیان داشت: عدم حمایت از اساتید سرآمد یکی از خلاء‌های بزرگ در کشور است و ما حمایت از این اساتید را از 6 ماه پیش آغاز کرده و تا سال آینده نیز توسعه می‌دهیم؛ همچنین اکنون این مسئله و حمایت از اساتید سرآمد و فعالیت 100 استاد برتر آغاز شده و این افراد تحت حمایت‌های خاص دولت و بنیاد علمی نخبگان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
روند برخورداری از معافیت های گمرکی برای شرکت های دانش ب