گودرزی: افتتاح «ایفمارک» مایه مباهات است/ این مرکز نه فقط فوتبال، بلکه برای کل ورزش است


وزیر ورزش و جوانان می‌گوید افتتاح مرکز ارزیابی پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) مایه مباهات ورزش ایران است.

به گزارش ایسنا، محمود گودرزی در مراسم افتتاح مرکز ارزیابی پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران اظهار کرد: وقتی می‌بینیم ورزش ما با استفاده از یافته‌های علمی در حال عجین شدن با مبانی تئوریک و در شرف استفاده از این مبانی برای توسعه است، خوشحال می‌شویم. افتتاح این مرکز برای ورزش‌مان مایه مباهات است.

وی ادامه داد: افتتاح چنین مرکزی جزو آرزوهای دست نیافتنی ما بود. قبلا اگر می‌خواستیم از چنین امکاناتی استفاده کنیم با مسائل و مشکلات زیادی روبه‌رو می‌بودیم. قبلا در وضعیت می‌دانم و نمی‌توانم بودیم اما امروز در وضعیت می‌دانم و می‌توانم هستیم و نتیجه می‌گیریم.

گودرزی افزود: این مرکز ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌تواند در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و توسعه ورزش کمک کند. وجود چنین مراکزی از جنبه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی و خدماتی می‌تواند به همه خدمت‌رسانی کند. بازپروری ورزشکاران همیشه امری است که هزینه سنگین دارد. با استفاده از این مرکز می‌شود با هزینه بسیار کم ورزشکاران را بازپروری کرد.

وی ادامه داد: به اعتقاد من این مرکز می‌تواند به گسترش ورزش پاک کمک کند زیرا انجام آزمایش‌های گوناگون در دوره‌های مختلف باعث می‌شود که جوانان به دنبال این باشند که خود را پاک نگه دارند. این مرکز می‌تواند آلودگی‌های احتمالی را تشخیص و در جهت برطرف کردن آن‌ها اقدام کند. این مرکز‌ها از نظر فرهنگی و علمی بسیار به ورزش ایران کمک خواهد کرد. من افتتاح این مرکز را به هیات رییسه محترم فدراسیون و جامعه فوتبال و همین طور ورزش ایران که می‌تواند از مزایای آن استفاده کند تبریک می‌گویم. صبح که با رییس محترم فدراسیون فوتبال صحبت می‌کردم می‌گفتم این مرکز فقط متعلق به فوتبال نیست بلکه کل جامعه ورزش ایران می‌توانند از خدمات آن استفاده کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوشحالیم که فدراسیون های ما به ویژه فدراسیون پزشکی توان بالقوه خود را بالفعل کرده‌اند. با این مرکز خدمات بیشتری در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: درست است که در سال گذشته با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه بودیم اما امیدواریم این مصائب کمتر شود. همه عوامل کمک کردند تا چیزی حدود 10 میلیارد برای این مرکز هزینه شود و این جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین از مدیران فدراسیون فوتبال هم بابت تلاش شان تشکر می‌کنیم که سنگ‌بنای این کار را گذاشتند. امیدوارم از این پس شاهد برداشتن گام های بزرگ دیگری باشیم و این نوع فضا را گسترش بدهیم.

به گزارش ایسنا، محمود گودرزی همچنین در گفت‌وگوی دیگری پس از افتتاح مرکز ایفمارک اظهار کرد: این مرکزی است که سال‌ها بود جامعه ورزش آرزوی آن را داشت. مرکزی که از طریق آن عمل و علم توامان قرار است به ورزش کمک کند. امروز این مرکز افتتاح شد تا از طریق آن ورزشکارانی که آسیب می‌بینند، درمان شوند و حتی از بعضی از آسیب‌ها هم پیشگیری شود. البته تست‌های مختلف گرفته می‌شود که به پاک شدن ورزش کمک می‌کند.

او افزود: درست است که این مرکز را فدراسیون فوتبال ساخته است اما به کل ورزش ایران و همین طور ورزش حرفه‌ای می‌تواند کمک کند. امکانات اینجا به روز است اما باید آموزش‌هایی داده شود تا افراد بتوانند به خوبی این مرکز را در حالت فعال نگه دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ازدواج سنت پیامبر و مایه مباهات ایشان- شیخ مصطفی نوری