سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عودت لایحه بازنگری قانون حمایت از معلولین به مجلس به دلیل وجود ایرادات قانونی


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه این لایحه به دو بخش تقسیم شده بود با بیان اینکه لایحه بازنگری قانون حمایت از معلولین به دو بخش تقسیم شده بود اظهار کرد: بخشی از آن نیاز به تصویب مجلس نداشت و در نیمه شهریور ماه سال گذشته به صورت مصوبه دولت دستگاه‌های مربوطه ابلاغ و بخش دیگر در همان تاریخ برای مجلس ارسال شد که در اصل 85 قانون اساسی این لایحه با اصلاحاتی تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد که مطلع شدیم شورای نگهبان تصویب این لایحه مطلع شدیم که شورای نگهبان، تصویب این لایحه را در کمیسیون تخصصی مجلس، مجلس را مصداق اصل 85 ندانسته و آن را به مجلس برگردانده است.

وی افزایش کمک‌های معیشتی و خدماتی معلولان شدید که حداقل میزان دریافتی قانون کار را از مفاد این لایحه برشمرد و افزود: این مبلغ نسبت به آنچه در عرف به آن مستمری اطلاق و مبلغ ناچیزی را شامل می‌شود حدود یک هزار درصد افزایش یافته است.

نحوی‌نژاد در ادامه حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان، حق بیمه سهم کارفرما، فضاهای آموزشی معلولان، تسهیلات و معافیت‌های مراکز نگهداری و توانبخشی معلولان و ... را از دیگر مفاد لایحه بازنگری قانون حمایت از حقوق معلولان برشمرد و گفت: بیشتر مفاد این لایحه، جنبه تکلیفی دارد و دستگاه‌ها مکلف به انجام آن هستند و یک شورای منتخب از سوی رئیس جمهوری نیز در چگونگی قانون نظارت خواهد کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اظهار امیدواری از اینکه لایحه باید هرچه سریعتر به قانون تبدیل و ابلاغ شود تا معلولان بتوانند به حقوق خود دست یابند، تاکید کرد: تنزل مباحث مربوط به معلولان به سطح مسائل سیاسی، جز زیان معلولان، نتیجه دیگری ندارد، چرا که مسائل مربوط به معلولان، فراجناحی است و به همه جامعه مربوط می‌شود بنابراین نباید نگرش‌های سیاسی، مانع از انجام خدمت به آنها شود.

نحوی‌نژاد در خصوص نگرش جدید کمیسیون‌های تشخیص معلولیت، گفت: در برنامه طبقه‌بندی نظام ناتوانی و سلامت، بحث نقایص جسمی و کاستی‌های کالبدی در درجه دوم اهمیت قرار دارد و آنچه اولویت کمیسیون‌  است، میزان توانایی‌ها و کارایی‌های یک معلول است.

وی در پایان از صدور کارت بین‌المللی معلولیت به عنوان یکی از محصولات فرعی و مهم کمیسیون‌های تخصصی معلولیت یاد کرد و ادامه داد: این کارت به دلیل اهمیت و کارایی که دارد با تقاضاهای بسیار زیاد معلولان مواجه شده که به تدریج پاسخگویی می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
احتمال بازنگری در لایحه بودجه سال آینده