سواری‌های اردبیل 77 درصد تصادفات رانندگی را امسال به خود اختصاص دادند


‌رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: سواری‌ها 77 درصد تصادفات رانندگی را در سال جاری به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، فتاحی در آغاز رزمایش طرح ترافیک نوروزی 95 در اردبیل با اشاره به وضعیت حوادث رانندگی نوروز 93 نسبت به 94 افزود: در نوروز93 تصادفات فوتی 9 فقره بود که در مجموع 11 نفر در جاده‌های استان اردبیل فوت شدند. در حالی که این آمار در نوروز 94 به هفت تصادف فوتی با 9 نفر متوفی رسید که دو نفر کاهش متوفیان را شاهد هستیم.

وی بیشترین تصادفات فوتی را مربوط به پاسگاه پلیس راه اردبیل خلخال با 24 فقره تصادف، سپس پاسگاه اردبیل مغان با 21 فقره تصادف اعلام کرد و گفت: پاسگاه‌هایی که بیشترین کشته‌ها را در نوروز سال 94 داشتند، مربوط به پلیس راه اردبیل مغان با پنج متوفی و اردبیل خلخال با سه متوفی بود.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با یادآوری اینکه در سال جاری بیشترین تصادفات از سوی خودروهای سواری بوده است، تصریح کرد تصریح کرد: سواری‌ها 77 درصد تصادفات را به خود اختصاص دادند به طوری که در 11 ماهه امسال نیز بیشترین سهم تصادفات نیز در بین خودروها مربوط به سواری‌ها بوده است.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه علل عمده تصادفات در جاده‌های استان تخطی از سرعت مطمئنه است، خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال بیش از 40 درصد علل وقوع تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه رانندگان بودند.

وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات در راه‌های اصلی با 61 درصد در نوروز سال جاری اتفاق افتاده که در 11 ماهه امسال نیز بیش از 52 درصد تصادفات در راه‌های اصلی بوده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: روزهای جمعه از بیشترین فراوانی تصادفات در بین ایام هفته برخوردار است به طوری که هم در نوروز سال 93 و هم 11 ماهه امسال آمار تصادفات گویای این مسئله است که بیشترین تصادفات در روزهای جمعه اتفاق افتاده است.

وی در مورد تست اعتیاد و الکل در رانندگان گفت: از 834 نفر راننده‌ای که تست اعتیاد و الکل گرفتیم 63 راننده نتیجه آزمایش‌هایشان مثبت بوده به طوری که هشت درصد اجرای تست اعتیاد و الکل با جواب مثبت همراه بوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اختصاص 1.7 درصد رشد اقتصادی کشور به بخش صنعت،