نمایش «مهره‌ها» با حضور چند معلول به عنوان بازیگر روی صحنه می‌رود


نمایش «مهره‌ها» با حضور چند معلول به عنوان بازیگر روی صحنه می‌رود

ایسنا/ نمایش «مهره‌ها» با حضور چند معلول به عنوان بازیگر روی صحنه می‌رود.
صبا مولودی، نویسنده و کارگردان نمایش «مهره‌ها» با اعلام این مطلب به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: این روزها در حال تمرین نمایش «مهره‌ها» هستم که در آن قرار است چند معلول جسمی و یک معلول ذهنی یک نمایش میکس عروسکی - بازیگری را اجرا کنند.
او با اشاره به اینکه این نمایش را به صورت مشترک با گلنار اکبری کارگردانی می‌کند، اضافه کرد: «مهره‌ها» درباره یکسری مهره‌های شطرنج است که از موقعیت خود ناراضی هستند و مهره‌های شطرنج برای نمایش انتخاب شدند چرا که قوانین بازی شطرنج در همه جای جهان یکسان است و افرادی هم که به عنوان بازیگر در این کار حضور دارند به نوعی از شرایط خود ناراضی هستند.
مولودی با بیان اینکه سه بازیگر معلول بزرگسال در این نمایش همکاری می‌کنند، گفت: ابتدا در نظر نداشتم که با معلولان کار کنم و می‌خواستم نمایش را به صورت عروسکی و با معلول کردن عروسک‌ها اجرا کنم، اما پس از دیدن جشنواره معلولان به نظرم رسید این شیوه کار می‌تواند بهتر باشد.
او همچنین اضافه کرد: به دلیل شرایط جسمی این بازیگران و نیز اینکه یکی از آن‌ها معلول ذهنی است، تمرینات به کندی پیش می‌رود و هنوز زمان اجرا مشخص نیست اما در تلاش هستیم آن را پس از پایان تمرین به اجرای عمومی برسانیم.
مولودی همچنین در پایان اضافه کرد که مشغول طراحی عروسک و صحنه دو نمایش عروسکی نخی است که یکی از آن‌ها با نام «آوای بیستون» را خودش کارگردانی می‌کند و امیدوار است که به جشنواره تهران مبارک در شهریور ماه برسد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫بهرام رادان با همایون شجریان روی صحنه می رود - کنسرت-نمایش «سی»‬‎