سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«هریسون فورد»؛ مرد اول گیشه تاریخ سینمای آمریکا


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 «هریسون فورد» بازیگر کهنه‌کار آمریکایی با گذر از «ساموئل ال.جکسون» به عنوان پولسازترین بازیگر تمام ادوار سینمای آمریکا شناخته شد.

با صعود هفتمین قسمت «جنگ ستارگان» به صدر فروش فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکا، «هریسون فورد» نیز توانست به لطف فروش فوق‌العاده این فیلم علمی تخیلی به پوساسازترین بازیگر هالیووی تبدیل شود.

«فورد» تا کنون در 41 فیلم ایفای نقش کرده که این فیلم‌ها در مجموع به فروش 4.699 میلیارد دلار در گیشه آمریکای شمالی دست یافته‌اند که در این میان فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» پرفروش‌ترین آنهاست و بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از 764 میلیون دلار در آمریکا فروخته است.

از سویی دیگر، فیلم‌هایی که تاکنون «ساموئل ال.جکسون» در آن‌ها ایفای نقش کرده‌ است به فروش 4.626 میلیارد دلار دست یافته‌اند که فیلم «انتقام‌جویان» با بیش از 623 میلیون دلار سرآمد آنهاست.

جایگاه «هریسون فورد» و «ساموئل الوجکسون» در چند سال آینده نیز به احتمال زیاد چند بار دستخوش تغییر خواهد شد چرا که «فورد» بازی در قسمت جدید فیلم‌های «جنگ ستارگان»، «ایندیاناجونز» و «بلید رانر» را پیش رو دارد و «جکسون» نیز به عنوان یکی از پرمشغله‌ترین بازیگران هالیوودی بزودی در فیلم‌های «افسانه تارزان» و «جزیره جمجمه» مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش «Wrap»،‌ «تام هنکس» (4.334 میلیارد دلار)، «مورگان فریمن» (4.316 میلیارد دلار) و «ادی مورفی» (3.81 میلیارد دلار) در جایگاه‌های سوم تا پنجم پولسازترین بازیگران تاریخ سینما قرار دارند.

در این فهرست «تام کروز»، «رابرت داونی جونیور»، «جانی دپ»، «مایکل کین» و «گری اولدمن» نیز در مکان‌های ششم تا دهم جای گرفته‌اند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های هریسون فورد درباره قسمت جدید جنگ ستارگان