سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رژه دریایی نیروی دریایی ارتش آغاز شد


رژه دریایی یگان های مختلف سطحی، زیر سطحی و هوایی نیروی دریایی ارتش کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگاراعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به منطقه سوم دریایی(کنارک)، رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 که از روز چهارشنبه (هفتم بهمن) آغاز شده است با رژه شناورهای سطحی، زیرسطحی و همچنین پهپاد و بالگردهای نداجا در دریای عمان به پایان می‌رسد.

در این رژه دریایی 90 شناور سطحی، 13 شناور زیرسطحی، 17 بالگرد و 20 پهپاد حضور دارند.

همچنین از وابستگان نظامی 12 کشور مقیم ایران نیز برای حضور در این رژه دعوت شده است.

رزمایش دریایی ولایت 94 در مساحت 3 میلیون کیلومتر مربع و در منطقه شرق تنگه هرمز دریای عمان و شمال اقیانوس هند ( مدار ده درجه ) برگزار شد. در این رزمایش بیش از 11 هزار نیروی ارتش حضور داشتند.

در رزماش دریایی ولایت 94، تمرین دفاع ساحلی و عملیات آبی- خاکی تکاوران نداجا، عملیات پیاده‌سازی تکاوران بر روی شناورها، تخلیه غواص‌ها از بالگردها،‌ عملیات ریزش چتربازان، آرایش شناورهای سطحی و زیرسطحی برای ردیابی دشمن فرضی، شلیک موشک کروز نور و نصر از ناوشکن ها و همچنین یگان‌های ساحلی، شلیک اژدر از زیردریایی کلاس طارق و غدیر و اجرای آتش بالگرد AB212 اجرا شد. همچنین رادار باند L نیز با موفقیت آزمایش شد.

در روز اول رزمایش ناو آمریکایی و هواپیمای گشت‌زنی این کشور با اخطار نیروی دریایی ارتش کشورمان منطقه رزمایش را ترک کردند.

با پایان رژه دریایی، رزمایش دریایی ولایت 94 رسما به پایان می رسد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران