کاهش فاصله بین پزشکان عمومی و متخصص با کد گذاری صحیح


رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: همیشه این موضوع مطرح بوده که چرا این فاصله عمیق بین پزشکان عمومی و متخصص وجود دارد.

دکتر عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ارزش نسبی خدماتی که پزشک عمومی در کنترل دیابت، فشار خون، درمان بیماری های عفونی و بسیاری از مسائلی که نیازی به متخصص نداشته و در چهارچوب طب عمومی که به وی تدریس شده، ارائه می کند، خاطرنشان کرد: در یک مقایسه  به طور مثال اگر پزشک عمومی در بخش خصوصی 19 هزار تومان و فوق تخصص 45 هزار تومان از بیمار دریافت کند، کدامیک زمان بیشتری را صرف معاینه و ویزیت کرده‌اند؟ اگر هم پروسجری به کار گرفته شده، مبلغ آن محاسبه شده است.

وی با گلایه از اینکه این فاصله عمیق با کدگذاری و روش های دیگر کاهش نخواهد یافت، گفت: باید نگرش ها تغییر یابد در این زمینه آنچه در مجمع مد نظر ما است و از طریق بنده به کمیسیون تعرفه سازمان منتقل شده، باید بر اساس نوع خدمات از نظر کیفی، ارزش تمام شده خدمات پزشکی، بهداشتی، درمانی و غیره کدگذاری شود.

وی تصریح کرد‌: اگر کسی از مهارت بیشتری برخوردار است و خدمات بیشتری را برای سلامت کشور ارائه می کند، باید از ثروت بیشتری هم برخوردار باشد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توصیه های یک متخصص روابط عمومی