علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مرتعداران، بهره برداران و نهال کاران نمونه استان سمنان تجلیل شدند


به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل و تقدیر از فعالان منابع طبیعی، نهال کاران نمونه، مرتعداران همگام با محیط زیست و بهره برداران بخش منابع طبیعی با حضور استاندار، معاون سیاسی و امنیتی و عمرانی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی به میزبانی شهرک صنعتی سمنان برگزار و ۱۰ چهره برتر حافظ منابع طبیعی سال۹۴ در استان، تقدیر شدند.

منابع خدادادی حفظ و گسترش یابند

استاندار سمنان در این آیین ضمن تاکید بر لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی در استان، گفت: کار در منابع طبیعی و درختکاری بسیار ارزشمند است چرا که دین و فرهنگ غنی اسلام به کاشت و نگهداری از درختان بسیار تاکید کرده و بر همین اساس مقام معظم رهبری همه ساله در مراسم روز درختکاری حضور دارند و بر حفظ و حراست و ترویج درختکاری تاکید فراوانی کرده اند.

محمدرضا خباز ضمن بیان اینکه از قطره قطره آب های موجود استان سمنان باید نگهداری و از هدر رفت آن جلوگیری شود، افزود: سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست پیرامون بنا شده است چرا که ما معتقدیم از یک سو منابع طبیعی نباید از بین برود و از طرف دیگر این منابع خدادادی می بایست گستردش یابند.

وی همچنین بر واگذاری کارها به خصوص منابع طبیعی و آبخیزداری به مردم تاکید کرد و بیان داشت: هرجا کار به مردم واگذار شد موفقیت در آنجا بیشتر بود و بر همین اساس آبخیزداری و آبخوان داری باید به مردم واگذار شود از سوی دیگر باید دانست که آبخیزداری و آبخوان داری خیلی مهم است و با همدلی و همکاری مردم استان می توان گام های بزرگی برای توسعه استان برداشت.

منابع طبیعی نیاز بشر

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه منابع طبیعی نیاز بشر است، گفت: در عصری که فناوری، دود، ابزار الکترونیکی و زندگی ماشینی خودنمایی می کند، محیط زیست، سرسبزی، شادابی و منابع طبیعی مانند مراتع و جنگل ها به مثابه نیاز حیاتی بشر محسوب می شود.

در این آیین استاندار سمنان از احمد سلمانی علایی از سمنان، عزیز اله نیک سرشت و حاج آقا مختاری از گرمسار و شاهرود، طهماسب عادلی از شهرستان آرادان، ابوالحسن گیلوری از آرادان، عبدالله یحیی از دامغان، شهربانو وزیری و محمد حسن صادقی از میامی و حسین نظری از مهدی شهر به ترتیب به عنوان محافظ افتخاری جنگل و مرتع، مرتعدار نمونه، مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان زدایی، چوپان نمونه، آبخیزدار نمونه در عملیات مکانیکی، مجری بهره برداری نمونه محصولات فرعی جنگل و مرتع، شرکت تعاونی نمونه مرتعداری و تولیدکننده نهال غیرمثمر با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آورد.


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از چند طرح مخابراتی استان سمنان