سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله اعرافی در نطق انتخاباتی: خبرگان نماد اقتدار ملت ایران است


آیت الله اعرافی در نطق انتخاباتی: خبرگان نماد اقتدار ملت ایران استایسنا/ یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: فرصت انتخابات فرصت بزرگی است که قشرهای ملت پیرامون مسائل اساسی به گفت‌وگو بنشینند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری با عنوان «خبرگان ملت» که از تلویزیون پخش شد، عنوان کرد: خبرگان جایگاه مهمی دارند که در لحظه‌های سرنوشت‎ساز تصمیمات مهمی می‎گیرند. حضور در انتخابات بزرگ خبرگان یعنی انتخاب بلاواسطه آگاهان و انتخابات باواسطه رهبر.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی بود که در معادلات کلان بشر نقش بی بدیلی ایفا کرده است. این انقلاب برآمده از ملت بزرگ ایران و اراده قاطعانه قشرهای مختلف و رهبری حضرت امام بوده است. انقلاب خود را در قالب جمهوری اسلامی متجلی کرد و بر محور ملت و رهبری امام و بعد از آن زعامت مقام معظم رهبری شکل گرفت.

اعرافی سپس به مهم ترین مولفه‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین مولفه این بود که انقلاب در ایران شکل گرفت. ایران، اسلام و انقلاب پدیده‎هایی در هم پیچیده‎اند. همان طور که شهید مطهری کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام را نوشت اما امروز شهید مطهری نیست که ببیند همان ملت و جوانان در عرصه انقلاب درخشیدند و پایه‎های جمهوری اسلامی را استوار کردند.

او ادامه داد: دومین مولفه انقلاب، وحدت اسلامی است. ما کشور پهناوری هستیم که مذاهب و اقوام و اندیشه‎های گوناگونی در آن وجود دارد. انقلاب و امام بر وحدت اسلامی تاکید داشتند. در این میان تعامل همه اقوام و نژادها و مذاهب اسلامی بسیار مهم است و هم افزایی حوزه و دانشگاه نیز از جایگاه مهمی برخوردار است.

اعرافی اضافه کرد: تجلی روح اسلام بر انقلاب اسلامی نیز مولفه دیگر انقلاب است. ما معتقدیم اسلام و ایران همواره جلوه‎گاه یک روح تمدنی بوده‎اند. انقلاب بر بازگشت به هویت ناب اسلامی تاکید دارد. مولفه دیگر انقلاب، وحدت بین المللی اسلامی است. به رغم همه توطئه‌ها، اندیشه‎های امام و انقلاب در جهان زنجیره ای از بین الملل اسلامی تشکیل داده است. من بارها در سفر به کشورهای منطقه تجلی این روح تمدنی را با الهام گیری از انقلاب اسلامی دیدم.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، مولفه بعدی انقلاب را عقلانیت آن در کنار انقلابی بودن عنوان کرد و گفت: ما عقلانیت را در کنار انقلابی بودن شکل دادیم در صورتی که برخی فکر می کنند این دو با یکدیگر در تضاد هستند. انقلابی‎گری ما ریشه در منطق دارد.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری به ویژگی عدالت‎محوری، مستضعف گرایی و پرهیز از تجملات به ویژه در زندگی مسئولان به عنوان مولفه دیگر انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب راه و روش حکومت مردمی و عدالت‎خواه را نشان داده است به ویژه در زندگی مسئولین باید از تجملات پرهیز شود و مردم باید این را از مسئولان بخواهند.

او در رابطه با پیشرفت و توسعه علم نیز گفت: ما امروز در تولید علم رتبه یک منطقه را داریم و فناوری‎های علمی ما کاخ‎های بزرگی را بنا کرده که البته این پیشرفت باید بر الگوی اسلامی ایرانی استوار باشد. معنای این سخن این نیست که ما ضعف نداریم اما گام‎های بلندی برداشته‎ایم.

اعرافی، مردم‎سالاری دینی را نیز مولفه دیگری از انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در انقلاب ما مردم‎سالاری دینی پایه گذاری شد؛ چیزی که در منطقه و جهان اسلام نیست. قانون اساسی ما جلوه‎گاه مردم‎سالاری است و انتخابات های گوناگونی که برگزار شده نشان دهنده آن است. اندیشه ولایت فقیه نیز یک اندیشه مترقی و ضامن صیانت از ارزش‎ها و جمهوریت است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اندیشه انقلاب اسلامی در این سال‎ها صدور پیدا کرده است. نخبگان زیادی در جهان رشد پیدا کردند و نگاه‎شان به ایران و زبان فارسی است و جبهه مقاومت آرام آرام شکل گرفته است. این جبهه فکر و منطق و عقلانیت اراده ملت‎هاست. اگر در برجام قدرت‎ها در برابر شما سر تعظیم فرود می‎آورند به خاطر عظمت شما و شکل‎گیری جبهه مقاومت است.

بیداری و هوشیاری آخرین مولفه‎ای بود که اعرافی برشمرد و گفت: در منطقه بسیاری از کشورها در شرایط نابسامانی به سر می‎برند اما شما ملت گام‎های خوبی برداشته‎اید و در عین حال از آرمان های انقلاب گامی به عقب برنداشته‎اید. علی رغم تهدیدها، ضعف‎ها و دشمنی‎ها، توان شما ملت در پرتو قانون اساسی، رهبری امام و زعامت فقیه شجاع و عادل می‎تواند بر همه مشکلات فائق شود.

او در پایان، راهپیمایی 22 بهمن را جلوه گاه اقتدار ملت دانست و گفت که انتخابات نیز نماد هوشمندی، آگاهی و بصیرت ملت است و پایه خبرگانی آگاه و مجلسی مقتدر ریخته خواهد شد.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
آیت الله خامنه ای: تأثیر حرکت ملت ایران بر سایر ملت ها