سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تأثیر ۸۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور بعد از سال ۹۶/ کنکور برای ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها باقی می‌ماند


عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت‌ آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور فقط تا سال 1396 انجام خواهد شد؟»، اظهار داشت: ظرف مدت پنج سال از زمان شروع برنامه باید به صورت صعودی درصد سوابق تحصیلی افزایش یابد و بعد از آن به حدی برسیم که 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از سوابق تحصیلی و 15 درصد برای کنکور باقی بماند.

وی افزود: البته در این قانون گفته شده است که داوطلبان خودشان می‌توانند انتخاب کنند، زیرا داوطلبی ممکن است نخواهد سوابق تحصیلی او در کنکور محاسبه شود که به نوعی اختیار هم برای این افراد قائل شده است.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «آیا کنکور تا سال 1396 حذف خواهد شد؟»، خاطرنشان کرد: خیر، کنکور برای 15 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها باقی خواهد ماند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: یعنی 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها این امکان را خواهند داشت که با اعمال سوابق تحصیلی پذیرش انجام شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/CJ6NQL


ویدیو مرتبط :
تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95