علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



حقوق فرهنگیان ترمیم می شود/استاندارد سازی مدارس تا ۵ سال آینده


به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی در ادامه سفر به خراسان رضوی عصر پنجشنبه به منظور بررسی مشکلات آموزشی مناطق دورافتاده به شهرستان تربت جام سفر کرد و در جمع فرهنگیان این شهرستان گفت: برای ترمیم حقوق فرهنگیان بازنشسته که پایین تر از حد معمول حقوق دریافت می کنند پیش بینی اعتبار شده که در لایحه بودجه به مجلس ارائه خواهد شد.

وی در خصوص شاغلان در این سازمان نیز بیان کرد: اختلاف در حقوق بین نهادهای مختلف از قدیم وجود داشته و حتما فرهنگیان انتظار ندارند دولتی که شعار راستگویی دارد بتواند طی دو سال فاصله ها را از بین ببرد زیرا این امر امکان پذیر نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شرایط موجود و کاهش قیمت قیمت بیان کرد:درآمد کشور حاصل از فروش نفت به یک چهارم کاهش یافته و با این وضعیت نمی شود همه مشکلات را طی دو سال حل کرد والبته تلاش شده افرایش حقوق ها بر اساس نرخ تورم باشد.

وی  با بیان اینکه دولت با طرح رتبه بندی معلمان اقدام موثری انجام داده است ادامه داد: شروع خوبی در این زمینه تجربه شد و لذا در شش ماهه پایانی سال مبلغ ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی و در بودجه سال آینده کشور نیز پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان در نظر گرفته شده تا این مشکل برای همیشه حل شود.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین و تصویب آن ۱۰ سال به طول انجامید و رهبر معظم انقلاب و رییس جمهورنیز بر اجرای آن تاکید کردند یکی از موفقیت های دولت در این راستا است که نقشه اجرای این سند در آموزش و پرورش تا سال ۹۹ تهیه شده است.

وی تاکیدکرد: در برنامه ششم توسعه و نیز برای رسیدن به سال ۱۴۰۴ و به عنوان سال چشم انداز مبنای همه تصمیم گیری های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

ملاک تعیین منطقه حق مرزی با وزارت کشور است

فانی همچنین در پاسخ به خواسته بسیاری از فرهنگیان این شهرستان مبنی بر دریافت حق مرزی نیز بیان کرد: برای اختصاص حق مرزی از ابتدای تیرماه این موضوع را برای کل مناطق مرزی کشور اجرایی کردیم ولی منطقه مرزی را وزارت کشور تعیین می کند و ما احکام آن را صادر می کنیم.

وی از سیاست بومی گزینی به عنوان یکی از اولویت های پذیرش در دانشگاه فرهنگیان یاد کرد و افزود: جذب و تربیت افراد بومی مشکل مهاجرت معلمان را حل خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص فضاهای آموزشی شهرستان تربت جام نیز در این مراسم قول داد تا به هر میزان که از اعتبارات ماده ۱۸۰ بودجه تامین شد وی نیز به همان میزان از اعتبارات ملی برای ایجاد فضاهای آموزشی شهرستان تربت چام اختصاص دهد.

وی افزود: برای اولین بار در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در نظر گرفته شده که به تدریج به مدارس واگذار می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم فضاهای آموزشی کشور غیر استاندار است بیان کرد: این رقم در ۱۰ سال پیش  به دو سوم می رسید که و امیدواریم در برنامه ششم توسعه با همکاری سازمان مدیریت وبرنامه کشور این میزان را نیز استاندار سازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش نوید داد تا پنج سال آینده همه فضا های آموزشی کشور استاندارد خواهد شد و این مشکل برای همیشه در کشور حل می شود.


ویدیو مرتبط :
دفاع از حقوق فرهنگیان در مجلس