سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مذاکرات صلح یمن بدون نتیجه پایان یافت


مذاکرات صلح یمن بدون نتیجه پایان یافتایرنا/ شبکه المیادین روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع از پایان نشست مشترک میان طرف های درگیر یمنی در کویت خبر داد و اعلام کرد که این جلسات دستاورد جدیدی به همراه نداشت.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان به نقل از اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گزارش داد که مذاکرات صلح این کشور، پیشرفت هایی در بر داشته است.
وی گفت که طرفین در مورد پیشنهاد حل اختلافات و دستیابی به اجماع نظر در خصوص پاره ای موضوعات بحث و تبادل نظر کردند.
ولد شیخ افزود: پیشرفت هایی به دست آمد، اگرچه به نسبت روند کندی داشت.
وی یادآور شد که سران دو هیات ریاض و انصارالله و دیگر نمایندگان ارشد حاضر در مذاکرات کویت در مورد مسائلی چون چیدمان های امنیتی و پروسه سیاسی مورد نیاز برای دستیابی به توافق، گفت و گو کردند.
در همین حال، شبکه خبری المسیره گزارش داد که مذاکرات صبح امروز (یکشنبه) میان دو هیات صنعا و ریاض بر مساله تعیین نقشه راه برای ورود به مرحله گذار سیاسی و تشکیل حکومت توافقی متمرکز بود.
طرف های مذاکره همچنین درخصوص تشکیل کمیته های امنیتی و نظامی، تعیین مسئولیت ها و‌ چگونگی اتخاذ تصمیم برای تشکیل آنها بحث و رایزنی کردند.
المسیره افزود: طرف های درگیر یمنی روز گذشته نیز در مورد ساز و کار عملکرد حکومت توافقی و قانون اساسی تشکیل جلسه دادند.
بر اساس این گزارش، هیات صنعا به ریاست محمد عبد السلام از گروه انصار الله و عارف الزوکا از کنگره حزب مردمی یمن روز گذشته با شیخ صباح خالد الحمد الصباح معاون وزیر خارجه کویت دیدار و درمورد روند مذاکرات صلح یمن گفت و گو کردند.
مذاکرات صلح یمن امروز با هدف نزدیک کردن دیدگاه طرفین مذاکره در کویت از سر گرفته شد. اسماعیل ولد شیخ احمد ریاست این نشست را برعهده داشت.



منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
پایان مذاکرات بی نتیجه ی ژنو ، در باره ی یمن