سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



رازهايي که براي ازدواج موفق بايد دانست


موفقيت/ ازدواج خوب و موفقيت‌آميز وجود دارد، اما ازدواج بي‌عيب و نقص ممکن نيست. هر ازدواج موفق و پايداري شامل متعهد گشتن بي‌قيد و شـرط نـسبت به يک فرد ناکامل است. اين که همسرتان کامـل و فـاقـد هـرگـونه عيبي باشد، انتظار نابجايي است...

امروزه که جدايي‌ها با کوچک‌ترين اختلاف اتفاق مي‌افتند مهم است که از خودتان سوال کنيد تعهد شما نسبت به ازدواج چيست؟ تعهد به ازدواج بـه اين مفهوم است که زن و شوهر به يکديگر چنين گفته باشند: "مـا نسبت به زندگي مـشترک‌مان بي‌اعتنا و بي‌اهميت نيستيم. ما ازدواج‌مان را بر پايه عشق، احترام، شرافت و عـلاقـه دو سويه و خالصانه با يکديگر آغاز کرده‌ايم. ما اعتقاد داشتيم و داريم که به يکديگر وفادار بمانيم، صادق بـوده و دروغ نگوييم و به يکديگر اعتماد داشته باشيم. چـه در حضور يکديگر، چه در غياب يکديگر." رعايت نکات زير سبب تحکيم تعهد به زندگي مشترک مي‌شود:

سازگاري معنوي
سازگاري شخصيتي
خودشناسي آگاهانه
توانايي در ارتباط برقرار کردن با يکديگر
علاقه دو سويه به يکديگر

1- زوج‌هاي موفق خواسته‌ها و انتظارات خود را به صراحت مي‌گويند. آن‌ها قبل از ازدواج، توقعاتي را که از يکديگر دارند مطرح مي‌کنند، اگر توافق اساسي با هم ندارند (براي مثال مرد فرزند مي‌خواهد ولي خانم مخالف است)، مي‌توانند به شروع و يا خاتمه ازدواج به طور جدي فکر کنند. بعد از ازدواج، زوج‌هاي موفق به طور منظم در مورد توقعات و انتظارات‌شان با هم صحبت مي‌کنند و اگر اختلافي پيش آمد، آن را به زمان ديگري موکول مي‌کنند تا همديگر‌ ‌را درک کرده و به توافق برسند.

2- زوج‌هاي موفق فرديت خود را حفظ مي‌کنند. بعد‌ ‌از ازدواج، استقلال زوج‌ها کم مي‌شود اگر افراد فرزند داشته باشند روز به روز‌ ‌وابستگي بيشتر مي‌شود و گاهي افراد احساس خستگي مي‌کنند. زوج‌هاي موفق مي‌دانند حتي‌ ‌اگر به هم علاقه داشته باشند، گاهي احساس خستگي مي‌کنند. آن‌ها يکديگر را تشويق مي‌کنند تا هميشه ما نباشند و زماني را هم براي خود داشته باشند و به کارهاي مورد علاقه خود بپردازند. بدين ترتيب زوج فرديت خود را حفظ مي‌کند و زندگي، شاداب مي‌شود‌.

3- زوج‌هاي موفق همديگر را مرکز توجه قرار مي‌دهند. آن‌ها يکديگر را دست کم‌ ‌نمي‌گيرند و هميشه به فکر خوشبختي همسر خود و خانواده هستند. معمولا افراد چند سال‌ ‌پس از ازدواج مانند سال‌هاي اول به هم توجه نمي‌کنند. ولي زوج‌هاي موفق، کارهاي‌ ‌کوچک نظير در اولويت قرار دادن نيازها و کارهاي همسر و کارهاي بزرگ نظير احترام و گوش‌ ‌کردن به حرف‌هاي يکديگر را مدنظر قرار مي‌دهند. ازدواج، درياي تغييرات است. شما اغلب‌ ‌فراموش مي‌کنيد همسرتان مهم است و به او توجه نمي‌کنيد. در عوض به کار، سرگرمي‌ و‌ ‌دوستان اهميت مي‌دهيد ولي زوج‌هاي موفق همديگر را مرکز توجه قرار مي‌دهند.

4- زوج‌هاي موفق روش‌هاي حل اختلاف را مي‌آموزند. جان گاتمن روان‌شناس که 20 سال‌ ‌زندگي زوج‌ها را مطالعه کرده، عامل اصلي موفقيت يا شکست ازدواج را توانايي، يا عدم‌ ‌توانايي حل اختلافات مي‌داند. حتي اگر شما و همسرتان کاملا با هم يکي باشيد، گاهي‌ ‌با نظر هم موافق نيستيد و اين مخالفت باعث ناراحتي مي‌شود. نبايد به اعتياد، خشونت‌ ‌و ... رو بياوريد. اگر خواسته شما و همسرتان با هم فرق دارد، بايد آن را حل کنيد. زوج‌هاي موفق با هم صحبت مي‌کنند، حتي اگر احساس بدي نسبت به هم دارند. آن‌ها در‌ ‌مورد اختلافات و مخالفت‌ها با هم مذاکره مي‌کنند تا به نتيجه عادلانه برسند. آن‌ها‌ ‌از يکديگر حمايت مي‌کنند و غر نمي‌زنند و مي‌پذيرند در مواردي عشق، برتر از پيروزي است.

5- زوج‌هاي موفق با هم رشد مي‌کنند. مسلما فردي که امروز با او ازدواج مي‌کنيد10 سال آينده متفاوت خواهد بود. شما هر دو تغيير مي‌کنيد، به ويژه‌ ‌در شرايط سخت زندگي مانند از دست دادن والدين. زوج‌هاي موفق مي‌دانند که يکي يا هر‌ ‌دو در طول زندگي تغيير مي‌کنند و قواعد عوض مي‌شود. پس لازم است تغيير کنيد تا‌ ‌بتوانيد روابط در حال تغيير را عوض کنيد.

6- زوج‌هاي موفق براي حفظ روابط مي‌کوشند. زوج‌هاي موفق به طور منظم وضعيت زندگي خود را بررسي کرده و با هم صحبت مي‌کنند تا از شادي و رضايت هر دو از زندگي مشترک مطمئن شوند. اگر يکي، يا هر دو ‌از زندگي مشترک ناراضي هستيد، مشکل‌تان را حل کنيد‌.

‌7- از مراجعه به مشاور خجالت‌ ‌نکشيد. زوج‌هاي موفق قبل از مراجعه به مشاور، سند طلاق را امضا نمي‌کنند. آن‌ها مي‌کوشند تا در اولين فرصت مشکلات را حل کنند.

زوج‌هاي موفق
ازدواج موفق يکي از مهم‌ترين فاکتورهاي کاهش افسردگي محسوب مي‌شود

1- سعي کنيد بيشتر از آن که انتظار داشته باشيد چيزي از همسرتان دريافت کنيد، چيزي به او ببخشيد. اگر هدف شما ايجاد حس رضايت و خوشبختي در همسرتان است، مطمئن باشيد فرصت‌هاي بي شماري براي رسيدن به اين هدف پيدا خواهيد کرد. در اين صورت شما نيز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهيد شد. زيرا انسان‌ها همواره سعي مي‌کنند خوبي‌هاي ديگران را جبران کنند.

2- از همسرتان انتظارات غيرواقعي نداشته باشيد. اجتناب از انتظارات غيرواقعي مي‌تواند از بروز بسياري درگيري‌ها، عصبانيت‌ها و سرخوردگي‌ها جلوگيري کند. انتظار نداشته باشيد همسرتان کامل و بي نقص باشد. در ضمن هيچ‌گاه او را با ديگران مقايسه نکنيد.

3- سعي کنيد نسبت به همه چيز ديدي مثبت داشته باشيد.

4- به راه‌هايي فکر کنيد که مي‌توانيد همسرتان را نسبت به انجام کارهايي که دوست داريد، ترغيب کنيد. اگر اين روش موثر نبود روش‌هاي ديگر را امتحان کنيد و به ياد داشته باشيد که تحسين و تعريف به موقع مي‌تواند يک انگيزه قوي باشد.

5- اهداف خود را طبقه‌بندي کرده و افکار خود را بر مهم‌ترين هدف‌تان يعني داشتن يک محيط خانوادگي آرام و شاد متمرکز کنيد.

6- هيچ‌گاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشويد؛ به جاي اين کار با او به توافق برسيد.

7- همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنيد. در عوض سعي کنيد روشي در پيش بگيريد که از تکرار اين اشتباهات جلوگيري کند. وقتي شما همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش مي‌کنيد، احساسات او را جريحه‌دار مي‌کنيد و باعث آزار او مي‌شويد.

8- اگر همسرتان به شما توهين کرد، سکوت کرده و با او مقابله به مثل نکنيد. با اين کار از بروز بسياري از بحث‌هاي غير ضروري جلوگيري مي‌کنيد. اين لحظات به سرعت سپري خواهند شد و شما مي‌توانيد در زمان بهتري با همسرتان درباره رفتارش صحبت کنيد (البته اين بدان معنا نيست که تصور کنيد الزاما بايد با يک همسر بد زبان و بدخو کنار بياييد و هميشه تمام کج‌رفتاري‌هاي او را تحمل کنيد؛ اين مشکل ديگري است و راه‌حل‌هاي ديگري دارد).

9- در زمان حال زندگي کنيد. اشتباهات و وقايع تلخ گذشته را فراموش کنيد و سعي کنيد شرايط زندگي امروزتان را تغيير دهيد.

10- همواره از همسرتان بپرسيد: براي اين که زندگي ما شاد و دلپذير باشد، من چه کاري مي‌توانم انجام بدهم؟

ازدواج موفق از مهم‌ترين فاکتورهاي کاهش افسردگي
زندگي توام با عشق و محبت در کنار همسر، مهم‌ترين فاکتور ايجاد آرامش روحي است.مطالعات اخير پژوهشگران حاکي از آن است: افراد متاهل نسبت به کساني که مجردند زندگي شادتري دارند.

اين مطالعات نشان مي‌دهد: ازدواج موفق يکي از مهم‌ترين فاکتورهاي کاهش افسردگي محسوب مي‌شود. بر اين اساس افرادي که با همسرشان زندگي توام با عشق و محبت را تجربه مي‌کنند از آرامش روحي قابل توجهي برخوردارند.


ویدیو مرتبط :
اولین دیدار در ازدواج/ ازدواج موفق / آرمان داوری