نعیم قاسم:با وجود حضور در سوریه آماده مقابله با اسرائیل هستیم


معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام آمادگی این حزب برای ورود به هر جنگی با اسرائیل گفت: اسرائیل در مرحله کنونی ثبات ندارد و بر حوادث بیرونی برای تقویت قدرت خود تکیه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: اسرائیل تلاش می‌کند از حزب الله یک مسئله بزرگ بسازد تا مردم خود را برای آسیب‌هایی آماده کند که در صورت وقوع جنگ و ناتوانی رهبران اسرائیل از مقابله، متحمل آن خواهند شد.

وی افزود: ما خواهان جنگ نیستیم اما اگر این مساله اتفاق بیفتد آماده مقابله هستیم. اسرائیل پیش بینی می‌کند که آسیب‌ها و خسارت‌های جدی متحمل شود و می‌داند که هرگز در امنیت نخواهد بود. اسرائیل امروز معتقد است که ایران و حزب الله خطراتی هستند که آن را تهدید می‌کنند اما در عین حال می‌گوید جنگ سوریه امکان دارد حزب الله و ایران را تضعیف کند. اسرائیلی‌ها بر حوادث بیرونی برای تقویت قدرت خود تکیه می‌کنند.

قاسم گفت: اسرائیل در این مرحله ثبات ندارد و آماده ورود به جنگ نیست و بر روی رخدادهای منطقه حساب باز می‌کند. ما هیچ گاه و در هیچ لحظه از لحظات حضورمان در سوریه موضوع اسرائیل را فراموش نکردیم. ما در سطح خوبی از آمادگی قرار داریم و اسرائیل در برخی مراحل آمادگی ما را امتحان کرده است.

وی درباره اینکه آیا تحولات سوریه به جنگ اسرائیل علیه لبنان و سوریه منجر خواهد شد یا خیر، گفت: جواب دادن به این سؤال دشوار است چراکه تحولات سوریه گروه‌های داخلی را دستپاچه کرده و اگر دست به هر اقدام مشخصی بزنند در میدان نبرد مشخص خواهد شد که مبارز و مدافع اصلی، حزب الله است.

قاسم درباره مداخله زمینی عربستان در سوریه گفت: اینکه عربستانی‌ها گفتند در چارچوب ائتلاف آمریکا در سوریه به مداخله زمینی خواهند پرداخت به معنای این است که یک طرح آمریکایی در منطقه وجود دارد که به ظاهر و پوشش سنی نیاز دارد و عربستان خود را به عنوان یک ابزار تقدیم کرده نه به عنوان رهبر.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روایت شنیده نشده شیخ نعیم قاسم از جنگ اسرائیل با حزب الله