سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



میزان خسارت های سیل اخیر در هرمزگان یک هزار و 700میلیارد ریال اعلام شد


به گزارش ایرنا مسعود دالمن چهارشنبه شب در دهمین نشست شورای اداری هرمزگان اظهار کرد: بیشترین خسارت ناشی از سیل به میزان 350میلیارد ریال به راه ها وارد شده درحالیکه تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی نیز خسارت های زیادی دیده اند.
این مقام مسوول در استانداری هرمزگان افزود: بارندگی های چهار روزه موجب ورود 22میلیون متر مکعب آب به سد استقلال میناب شد طوریکه هم اکنون حجم مخزن آن به 33 میلیون متر مکعب رسیده است.
معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان حجم مفید مخزن سد استقلال میناب بعنوان تامین کننده آب آشامیدنی بندرعباس را 275 میلیون متر مکعب عنوان و ابراز امیدواری کرد با بارندگی هایی که تا بهار سال آینده شاهد آن خواهیم بود، حجم باقی مانده نیز آبگیری شود.
مدیرکل هواشناسی هرمزگان نیز در این نشست با ارائه گزارشی اظهار داشت: براساس آمارهای کشوری میانگین بارندگی این استان تا امروز (چهارشنبه) 65میلیمتر گزارش شده که این رقم در سال گذشته حدود شش میلیمتر و میانگین بلندمدت نیز کمی بیشتر از پنج میلیمتر بوده است.
رنجبر اضافه کرد: بارندگی ها از ابتدای پاییز تاکنون، نسبت به درازمدت و سال گذشته 37درصد بیشتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم.
وی تعداد ایستگاه های باران سنجی این استان را 80 ایستگاه عنوان و اظهار کرد: براساس نقشه های هواشناسی، هفته آینده بارش های خوبی در پیش است که مردم هرمزگان نیز اواخر هفته شاهد آن خواهند بود.
نماینده مردم میناب، رودان، سیریک ، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اطلاعات منتشرشده هواشناسی، از مسئولان این استان خواست بمنظور به حداقل رساندن خسارت ها، نسبت به ایجاد سیل بند و لایروبی پل ها و تاسیسات راهسازی شرق هرمزگان اقدام کنند.
سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی تاکید کرد: در غیر این صورت، با هر بارندگی و جاری شدن سیلاب، شاهد تخریب راه های شهری و روستایی و واحدهای مسکونی در شرق هرمزگان خواهیم بود.
مدیرکل حج و زیارت هرمزگان نیز، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای کمک به برگزاری همایش پیاده روی اربعین حسینی بیان داشت: تاکنون در زمینه ایجاد یک دستگاه نانوایی با ظرفیت پخت 10هزار قرص نان و همچنین ایجاد پایگاه های بهداشتی در مسیر کاروانیان ( بندرلنگه، بندرخمیر و پارسیان) اقدام شده است.ک/3
6149 /6048/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خسارت ناشی از سیل و نارضایتی مردم از مسئولین