سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدعیان قانون‌مداری برای شورای نگهبان خط و نشان می‌کشند/ افراد خودشان باعث ردّصلاحیت‌شان می‌شوند


سیدحسین نقوی‌ حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فشار شورای نگهبان برای تأیید افراد فاقد صلاحیت، اظهار داشت: شورای محترم نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است، شورای نگهبان در این ارتباط نظارت استصوابی دارد و بر اساس مُرّ قانون در تأیید صلاحیت‌ها و ردّ صلاحیت‌ها اقدام می‌کند.

*آتش هجمه علیه شورای نگهبان با کبریت معاندین روشن و با باد زدن برخی جریانات شعله‌ور می‌شود

وی افزود: آتش هجمه سازمان‌یافته علیه شورای محترم نگهبان متأسفانه در هر دوره انتخابات با کبریت بیگانگان، معاندین و دشمنان ملت ایران روشن و با باد زدن بعضی از اشخاص، گروه‌ها و جریانات در داخل کشور شعله‌ور می‌شود.

* شورای نگهبان بر اساس قانون و تکلیف قانونی و شرعی عمل می‌کند

نقوی با بیان اینکه متأسفانه هجمه ناجوانمردانه‌ای علیه شورای نگهبان در حال انجام است، تصریح کرد: شورای محترم نگهبان بر اساس قانون و تکلیف قانونی و شرعی خودش عمل می‌کند، فرمولی که مقام معظم رهبری برای حفظ حق‌الناس در 6 محور مطرح کردند بهترین دستورالعمل برای شورای محترم نگهبان است، رهبر انقلاب فرمودند حق‌الناس یعنی اینکه هر کسی صلاحیت دارد بتواند کاندیدای انتخابات شود و هر کسی هم که صلاحیت ندارد هرگز نتواند کاندیدا بشود؛ چنین فرمولی نه حزبی است، نه جناحی و نه جریانی و باید مورد پذیرش همه جریانات و گروه‌های سیاسی کشور قرار گیرد.

*کدام جریان سیاسی معتقد است نااهلان و فتنه‌گران تأیید صلاحیت شوند

وی یادآور شد: من نمی‌دانم کدام جریان سیاسی در این کشور معتقد است که نااهلان به مجلس بیایند، ناصالحین تأیید صلاحیت شوند و کسانی که فتنه‌گر هستند به مجلس بروند، کدام جریان در کشور معتقد است افرادی که محکومیت دارند کاندیدا شوند، کسانی که انحرافات ثابت‌شده مستند دارند، تأیید صلاحیت شوند، کدام جریان در این کشور دنبال چنین چیزی است؟ این جریان چه توجیهی برای این ادعای خودش دارد؟!

نقوی خاطرنشان کرد: چرا شورای محترم نگهبان اینگونه ناجوانمردانه مورد ظلم قرار می‌گیرد؟ البته الحمدالله شورای محترم نگهبان طی 35 سال گذشته تحت تأثیر هیچ فشار، جوسازی و هیچ غوغاسالاری قرار نگرفته و قطعاً نخواهد گرفت، اما چرا باید خوراک برای محافل ضدانقلاب درست کنیم؟

*مدعیان قانون‌مداری با دخالت غیرقانونی برای شورای نگهبان خط و نشان می‌کشند

وی تصریح کرد: چرا باید با اظهارنظرهای نادرست خودمان در اجرای قانون دخالت کنیم؟ چرا کسانی که تا این حد در گذشته و حال بر قانون‌مداری تکیه و تأکید می‌کردند و همه گذشته را به بی‌قانون متهم می‌کردند و خودشان را قانون‌مدار جلوه می‌دادند، امروز برخلاف قانون در کار شورای نگهبان دخالت می‌کنند؟! چرا برای شورای نگهبان خط و نشان می‌کشند و برای ضدانقلاب خوراک درست می‌کنند؟ این نوع برخورد با یک مکانیزم کاملاً قانونی غلط و به عبارتی غیرقانونی است، این اقدام خلاف قانون است.

*افراد خودشان باعث ردّ صلاحیت‌شان می‌شوند

نماینده ورامین در مجلس بر همین اساس یادآور شد: هر کسی ردّصلاحیت شده طبق قانون می‌تواند اعتراض خودش را همراه با اسناد و مدارک به شورای محترم نگهبان بدهد، هیأت مرکزی نظارت تمام اعتراضات را بررسی می‌کند و اگر جایی اشکالی باشد، آن را رفع می‌کند؛ چه دلیلی دارد که با جوسازی زمینه فتنه‌گری را فراهم کنیم؟ همه مسئول هستند که هدایت جامعه به سوی قانون‌مداری را انجام دهند، ما خیلی از کسانی که ردّ صلاحیت شده‌اند را می‌شناسیم. بنده در حوزه انتخابیه خودم افرادی که ردّ صلاحیت شده‌اند را می‌شناسم، مشخص بود که این افراد ردّ صلاحیت می‌شوند، در واقع فرد خودش باعث ردّ صلاحیت خودش می‌شود، اما چرا دیگران را متهم می‌کنیم؟ خودتان را کنترل و حفظ کنید، در چارچوب قانون حرکت کنید، خطوط قرمز نظام و اخلاق را رعایت کنید و عهد و پیمانتان با ملت را در نظر بگیرید تا ردّ صلاحیت نشوید.

* بیش از 50 درصد ردّ صلاحیت شده‌ها اصولگرایان هستند

نقوی همچنین متذکر شد: کسی با کسی از روی غرض برخورد نمی‌کند، بیش از 50 درصد ردّ صلاحیت شده‌ها اصولگرایان هستند، کجای این ردّ صلاحیت‌ها جناحی انجام شده است؟ من نمی‌دانم چرا قضاوت‌های نادرست انجام می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای محترم نگهبان تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد، ملت ایران پشت سر شورای نگهبان قرار دارد و این مطالبه ملت بزرگ ایران است که نااهلان و ناصالحان نتوانند به عرصه انتخابات وارد شوند و مجاز به ورود به عرصه انتخابات و پست‌های حساس کشور نشوند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/81LY4A


ویدیو مرتبط :
قانون مداری و ولایت مداری